Tips til handleliste?

EnnairaM

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Hei!
Jeg har alltid tenkt at jeg ikke skal starte handlinga tidlig. Hva folk legger i tidlig er jo selvfølgelig forskjellig! Jeg tenker nå at jeg vil ha alt klart så fort som mulig, da man aldri vet om barnet kommer for tidlig, pluss at man kan ta det litt med ro når det nærmer seg :)
Jeg starta "for fult" etter at jeg fikk se at alt var greit på ordinær ultralyd, samt at jeg fikk vite hvilket kjønn det var.

Har dere tips til hva som må handles inn? Bare sleng inn alt dere kan komme på! Gjerne antallet dere tenker kan være lurt å ha(f.eks antall bodyer i strl... osv)

Jeg lurer på det samme! Har skrevet en slags liste over utstyr basert på det jeg har funnet på nettet, men er skikkelig usikker...hva MÅ man ha, hva bør/kan/vil man ha osv...

Var det ikke en mammablogger som hadde laget en nokså grei liste? - Husker ikke helt hvor jeg så den, kanskje en link her på forumet kanskje. Hun hadde i allefall listet opp masse av "Må ha", "Kjekt å ha" og "Unødvendig". Skal se om jeg finner den igjen :) Husker jeg ikke var helt enig i alt, men stort sett veldig bra.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Ullbodyer, ullstrømpiser og heldresser ... Stort sett bare det som blir brukt i starten, særlig vi som får oktoberbarn;) Hele nattdrakter, luer i flere tykkelser, labber/tykke sokker, votter. Det er vel mine tips ang klær som blir brukt..

Ellers; gulpekluter.
Bilstolpose er mitt beste tips!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville ikke kjøpt for mye ull i tilfelle babyen reagerer på det. Ikke alle som tåler ull så godt.

Husker det gikk en del bodyer og gulpekluter her sist gang. Butikkene er jo åpne etter at babyen er født også, så har man for lite av noe så er det jo bare til å supplere :)

Sålenge man kjøper ren og ubehandlet ull, feks på nøstebarn så er det ingen problem :-) Har desemberbarn med atopisk eksem fra før, og ull/silke blandinger er gull verdt. + bambusklær. Bomullsklærne fra sist gang ligger fortsatt ubrukt. Så JEG kjøper hvertfall ull fremfor bomull:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Med dei andre så hamstret jeg inn bleier våtservietter og ammeinnleg heiv oppi litt for kvar gang jeg handlet og hadde et lager på oppe badet, soverommet, nede bade, i stuen i en korg utroligt hvor fort sånt kan gå tomt og kor krise det er! :)

Er det ikke salg på ull nå som det er sommer? Jeg vil gjerne kjøpe noen fine ullbodyer.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er ihvertfall en del nettbutikker som har hatt ullsalg nå :)

Lurer litt på dette selv :-P føler at det er en gigantisk jungel av produkter man kan velge mellom :-P jeg har begynt å basere meg litt på tips fra andre og vårt behov/bruksområde :-)

Gikk igjennom en liste jeg fikk på Babyshop eller Barnas Hus. Mange gode tips, men mye unødvendig også. Etter vårt behov i alle fall. Mannen ble litt blek i ansiktet da jeg viste han den enorme lista! :D Haha. Mye småting der da, type hverdagsting som oljer og kremer ol, men tror han ble litt bekymra for feriebudsjettet ;)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg fødte i april, 6 uker siden i morgen og kan jo nevne hva vi har brukt nå disse 6 ukene , som vi ikke kunne vært foruten:

-Klær
-Seng / vugge
-Bilstol
-Vogn
-Myggnetting til vogn
-Vognpose
-Dyne , pledd
-Vippestol
-Babygym
-Gulpekluter / Kjøp mange
-Amme bh , amme singlet
-Brystvorte krem
-Smokker
-Wipes
-Bleiebøtte
-Tåteflasker + Nan1 ( Just In case ammingen ikke går så bra i starten)
-Sink salve
-Badebalje

Dette er ting som har vært helt nødvendige hos oss:)

Nå har jeg laget tidenes største liste over ting jeg ser for meg at vi får bruk for(og noe vi bare ønsker oss). Ser voldsomt ut synes jeg, men er vel nødvendig :p

Klær:
Bodyer, vanlig og i ull
gensere
strømpebukser
bukser
nattiser
utejakke/dress
sokker
lue
votter

Soverom:
Sprinkelseng
madrass
dyne
laken
sengesett
tisselaken
(lita kurv med stelleutstyr til natta)
kommode
nattehimmel
sengekant
bamse
helseteppe/teppe
babycall

Bad:
Stellebord
Bleiebøtte
Bleier
Vaskekluter
Gulpekluter
Håndduker
våtservietter/engangskluter
badeolje
nattøy
tempmåler
badebalje+leker
sink/annen salve

Stellebag:
Bleier
Stellematte
Håndduk
Våtservietter/engangsklut
gulpeklut
salve
flaske
skje
smokk
bleieposer
klesskift

Vogn:
Laken
dyne/vognpose
dynetrekk
teppe
bamse
(vognpynt)
tisselaken

Ut på tur:
Vogn
bilsete + speil
stelleveske
solskjerm på bilvindu

Mor:
Ammebh
ammeinnlegg/ull
(ammepute)
brystpumpe

Diverse:
Bæresele
leker
reiseseng
lammeskinn
fotobok
babynest

Ser bra ut den listen du har laga :) jeg ville nok også kjøpt Febertermometer og paracet stikkpiller til baby. Og et tips jeg fikk sist jeg ammet var : bruk engangsinnleg i ammebh, deretter ta ullinnleggene utenpå der :) så slipper du så mye vask ;)

Venter lillesøster 5.Oktober

Back
Topp