Tips til høygravid-aktiviteter

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Jeg er sikkert ikke den eneste som føler meg ganske laber i formen og at hva jeg kan finne på er litt begrenset akkurat nå. Samtidig blir det etterhvert veldig kjedelig å bare se på tv-serier, strikke og gjøre husarbeid. Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til aktiviteter man kan gjøre nå i denne høygravid-perioden?
 
Jeg kjenner meg som en slappfisk, og orker ikke alle de aktivitetene jeg hadde gleda meg til (lese bøker, gå fine turer), det blir mye avslapning på sofaen, litt Netflix, Fødeavdelingen osv. Men innimellom pusler jeg på et 1000-brikkers puslespill mens jeg hører på podkast eller radio.

Har egentlig ambisjoner om å snekre sammen ei fotobok fra bryllupet vårt også, i forsinka julegave til slekta, men det sitter langt inne å lære ny programvare akkurat nå... :p
 
Avtaler kafebesøk som er enkle å komme seg til... Hatt to fine turer på en kafé rett rundt hjørnet denne uken, har en avtale mandag som bare er noen få skritt fra trikken :joyful: Kjenner behov for å være litt sosial før lille kommer, regner det kommer til å bli nedprioritert en stund etterpå...
 
Kan ikke gjøre stort pga bekken..
Prøver å tvinge meg selv til å gjøre minst mulig (lese, se på tv/pc) har bare litt maur i baken og er kjemperastløs!! Gode stillesittende råd taes imot med takk haha!
 
Jeg går turer, drar i svømmehallen, leser, hører podcast og fyller opp igjen bursdagsgave-lageret her etc. Driver altså litt planlegging så hverdagen skal flyte lettere når babyen kommer. Flere bursdager som står for tur, samt oppussing av hus. Blir litt tid foran macen.. :happy:
 
Utkledningsfest hvor du er hvalross.

Kanskje ikke helt seriøst :hilarious:

Men se serier, lese, lydbøker, smårydde der du orker feks sortere krydderet, Tørrvarer i ulike bokser også sånt om det trengs.
Strikke, tegne/male, en kort tur/gå på kafe eller spise en god lunsj et sted. Det er lenge til neste gang man kan spise helt uforstyrret uten å tenke på om babyen snart kommer til å våkne igjen.
 
Jeg har noen halvferdige kreative prosjekter jeg jobber med (maling, fotobok og minnebok). Har såvidt begynt å planlegge navnefest, leser litt bøker og så er det jo strikking og TV da ;)

Har styra litt med noen jobbsøknader nå i det siste og, de tar faktisk opp mye av tida.

Ellers er å sove lurer og fikse mat før å holde det teite blodsukkeret i sjakk det som dagene mest går i.
 
Trening, turer men hunden, har bakt en del av både rundstykker og søte bakseter så jeg har litt fremover ☺️
Har holdt på med oppussing for frem til en uke siden. Har begynt litt med «Boken om meg» og fylle ut litt til lille nurket.
Kaffebesøk har det også blitt noen av.
9 dager over termin nå då kjenner dagene er ekstra langer
 
Jeg baker masse, -fyller frysa både med boller/muffins etc. Til barselbesøk og litt rundstykker, horn, pai o.l. Som mat til meg og gubben den første tida. Det er ganske behagelig å lage enkle «heve-retter», da får du fine pauser underveis i bakingen
 
Back
Topp