Tips til høy stol til matbordet?

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Som overskriften sier, noen som har erfaring med eller tips til stol til bruk ved matbordet? Som passer til nyfødt også.
Per nå har vi en Kiddo-stol, altså tripp-trapp-look-alike til 5-åringen, men den vil jo ikke passe før babyen kan sitte selv. Har sett på Stokke sin Tripp-trapp-stol med nyfødtsete, og syns det virker veldig praktisk, men må jo da gå til innkjøp av stol også. Per nå har vi liten plass, og vet ikke om vi flytter med det første. Er mye alene i hverdagen pga mann med turnus, så ser for meg at det er praktisk å kunne ha babyen i høyde med oss ved måltidet. Vi hadde ikke det når eldstemor var liten så har ingen erfaring på området, da satt hun i vippestol på gulvet mens vi spiste.

Så, erfaringer, tips? :)

Sniker.

Tripp trapp med nyfødtsete er helt gull! Og er mange som selger både stol og sete på finn. :)

Vi hadde tripp trapp med nyfødt-sete til eldstemann,og han bruker selve stolen fortsatt,da vi har høyt spisebord (6år). Det er noen kroner,men en glimrende investering,og vi har tatt vare på nyfødt-setet til andre med baby har vært på besøk. Kan helt sikkert finne noe på finn!

jeg synes det er kjempefint å ha babyen ved bordet,og det er en fin høyde når du etter hvert skal gi grøt også ☺️

Sniker fra august.

har ikke hatt det til de fire andre men til denne kjøpte jeg brukt Tripp trapp og newborn sete nettopp av den grunn for å legge til rette for at alt skal være lettest mulig for meg i tiden fremover. Jeg er mye alene med ungene, så vil ikke lage mer arbeid enn nødvendig. Kostet meg 1200,- totalt så synes ikke det var så galt. Og en babystol tar jo plass uansett. Man må jo ha en stol ved bordet til slutt uansett.

Takk for svar :) bor på en liten plass så skal være heldig om man får tak i brukt, men skal absolutt holde øynene åpne Greit å høre at andre ikke har angrer på å ha investert i det:)

Vi fikk nyfødtsete til tripp trapp fra min kusine og svigers vil kjøpe selve tripp trappen til oss. Sambo var veldig klar på at den skal vi ha, den er dyr, men varer i så mange år at den er verdt det :)

Finn.no har en del, er man litt handy kan man få en god pris på en del av de grælle fargene og så kan man male over selv (det var min plan før svigers kom og sa de ville kjøpe). Bare pass på at noen av de gamle modellene ikke passer nyfødsetet, så sjekk alderen før en ev. kjøper. Ellers har en del babyapper gode rabatter på flere babybutikker som ev. kan brukes på å få en snillere pris :)

Vi fikk nyfødtsete til tripp trapp fra min kusine og svigers vil kjøpe selve tripp trappen til oss. Sambo var veldig klar på at den skal vi ha, den er dyr, men varer i så mange år at den er verdt det :)

Finn.no har en del, er man litt handy kan man få en god pris på en del av de grælle fargene og så kan man male over selv (det var min plan før svigers kom og sa de ville kjøpe). Bare pass på at noen av de gamle modellene ikke passer nyfødsetet, så sjekk alderen før en ev. kjøper. Ellers har en del babyapper gode rabatter på flere babybutikker som ev. kan brukes på å få en snillere pris :)
Takk for tips:D Har skrevet det opp på notatene mine som «ønskeliste», kan jo være svigers eller foreldrene mine ønsker å bidra med noe selv om vi er voksne med god inntekt, så da skal jeg vertfall huske på det. Lov å håpe:hilarious: Eller vente på et tilbud da.

Back
Topp