Tips til gravidplager

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Hei jenter :)
Tenkte og lage en samtale der vi kan dele tips til div plager. Ser der er en del inni mangen tråder. Men greit og ha det litt samlet:)
Deler litt som hjelper for meg:)

Bekken plager:
Har erfart både bekkenløsning og låsning.. Har god er erfaring med akupunktur og kiropraktor .
Fårebygging bruker eg litt øvelser.
Variere sitte stilling. Beina samla(spesielt ut og inn av bil type ting) små skritt. Pute mellom kner og ankler når eg ligger. Og ta det med ro når eg kjenner smerte. Ikkje stå for lenge.

Kvalme:
Seabands tok en del når eg var litt kvalm. Og akupunktur tok det verste når der blei litt verre. Ellers mye små spising.

Hodeverken:
Kaldt vann og kaldt mørkt rom. Helst åpent vindu for frisk luft.

Tett nese:
Der er det kun akupunktur som hjelper. Litt saltvann sparay.

Oppblåst:
Bevegelse. Mye vann. Biola. Og tenke over kosthold.
Har lest at en Kiwi hver dag skal vere bra :)

Andre smerter:
Bruker mye varmepute/ rispose.
Det bruker eg for bekken og :)

Tretthet:
Klarer du og spise det du vil. Få i deg energi. Og ta kvile pauser når du kan.

Kommenter gjerne det som hjelper for deg:) eller andre plager du har.

Kvalme : Akupunktur å hvile.

Bekkenløsning/plager : Bære likt på begge sider, om du f.eks har vært på butikken å handlet.

Gå utav bil med samlede bein, samme gjelder seng og sofa.

Pute mellom beina på natta.

Fysio og bassengtrening.

Halsbrann : Sjokomelk og novazualid.

Trøtthet : Ikke funnet noen kur mot det enda :p Men er det en dag jeg har litt mer energi en vanlig, og finner ut at jeg f.eks skal gå tur eller vaske hus får jeg svi for det i flere dager etterpå.

Kvalme: Jeg synes knekkebrød med skinke og agurk kan lindre litt kvalme :) En liten bixit kjeks for eksempel mellom måltider eller epler :-) Dette har fungert for meg.

Halsbrann: Med halsbrannen så synes jeg at melk kan lindre, ellers kan man drikke natron, men det er vel kanskje ikke så bra nå :) Håper dette kan hjelpe noen andre :-)

Foreløpig har ingenting hjulpet mot kvalmen her.. Var bedre en liten periode i uke 11, men så ble det snudd helt på hodet når i uke 12. Klarer ikke å holde på noe akkurat nå. Våkner på nettene med gulping i munn. Det er mindre digg.. hehe! Håpe det gir seg snart :)

Back
Topp