Tips til gode bøker?

marijanne

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Blir førstegangsforeldre først i oktober og begynner å kjenne på ulite stress angående en million ting vi ikke kan! Haha. Noen som har tips til noen gode bøker? Både om fødsel, oppdragelse, til far, til mor, ja det meste :) Hører bare om folk som leser masse før barnet kommer og forbereder seg sååå.. Har ikke lest noen bøker.. :oops: Barnefar har faktisk lest en pocketbok da, "Verdens beste pappa", veldi morro sier han :p

Har hørt om den der "what to expect when youre expecting" og mamma for første gang, men jeg tror du finner like greit ut av ting selv. Det var denne veien som ble til mens man gikk ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har hørt om den der "what to expect when youre expecting" og mamma for første gang, men jeg tror du finner like greit ut av ting selv. Det var denne veien som ble til mens man gikk ;)

Takk for tips :) Tenker egentlig at bøker på oppdragelse er så som så viktig for meg, men spesielt noe lesestoff om fødsel kunne jeg tenkt meg å finne :) Selv om Fødeavdelingen på tv har hjulpet en del :p

Takk for tips :) Tenker egentlig at bøker på oppdragelse er så som så viktig for meg, men spesielt noe lesestoff om fødsel kunne jeg tenkt meg å finne :) Selv om Fødeavdelingen på tv har hjulpet en del :p

Det programmet syns jeg er fint, gruer meg igrunn ikke til fødsel når jeg ser dem nydelige reaksjonene når minien er utte ♥
Jeg har en del fagbøker fra når jeg studerte om oppdragelse og sånn, men alt er så generelt syns jeg. Men greit å ha noen grunnstener i bunn og deretter bygge med sine egne rundt :) kjærlighet, tydelige grenser og gjensidig tillit er iallefall 3 gode stener :)

Blir førstegangsforeldre først i oktober og begynner å kjenne på ulite stress angående en million ting vi ikke kan! Haha. Noen som har tips til noen gode bøker? Både om fødsel, oppdragelse, til far, til mor, ja det meste :) Hører bare om folk som leser masse før barnet kommer og forbereder seg sååå.. Har ikke lest noen bøker.. :oops: Barnefar har faktisk lest en pocketbok da, "Verdens beste pappa", veldi morro sier han :p
Den mamma for første gang (Gro Nylander) likte jeg godt. Handler mest om den første tiden m bla amming osv. :-)

Appen <3

Syns den Babyverden/Sandviksboka som heter... Tja.. "Fødselen" (?) er grei!! Kortfattet, bra med informasjon :)

Og egne sider til far :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fødeavdelingen har jeg ikke sett på siden jeg ble gravid.. Får vanskelig for å puste hver gang jeg ser en fødsel på tv..

-Fra appen-

Jeg kan anbefale en bok som heter Heia mamma! Den er skrevet av Anne Lindmo og Helle Vaagland. Ikke det at du sitter igjen med så mye kunnskap etter å ha lest den, men den var veldig morsom og fortalte litt mer ting som de er(og satte også en del på spissen).

Jeg fikk en bok av jordmor når jeg var der første gangen,"gravid for første gang" tror jeg den het. Veldig fin,inneholder alt fra unnfangelse til en tid etter fødsel. Spør jordmor :)

Oktober 2014 <3

Masse fine tips, takk! Da skal jeg se meg litt rundt :-D

Det programmet syns jeg er fint, gruer meg igrunn ikke til fødsel når jeg ser dem nydelige reaksjonene når minien er utte ♥
Jeg har en del fagbøker fra når jeg studerte om oppdragelse og sånn, men alt er så generelt syns jeg. Men greit å ha noen grunnstener i bunn og deretter bygge med sine egne rundt :) kjærlighet, tydelige grenser og gjensidig tillit er iallefall 3 gode stener :)

Ja det er herlige øyeblikk <3
Det er klart det er mye praktisk osv som er greit å vite, sålenge jeg og barnefar har de samme tankene og verdiene for barnets fremtid er jo det det viktigste :)

Back
Topp