Tips til god sunn mat.

Preggis <3

Flørter med forumet
Noen her som har noen gode tips til sunn mat her ? Alt fra frokost, middag og kvelds. Dette er sikkert veldig merkelig men jeg må spise grønnsaker og frukt hver dag. Fått absolutt helt dilla, noe jeg selvfølgelig er veldig glad for :-) så tenkte kanskje noen her har noen tips ? Er det også noe innen grønnsaker og frukt man ikke skal spise under svangerskapet ? :-)

Last edited:
Bruker av og til lage omelett med salat til lunsj Sunt og godt. Ellers går det i mye knekkebrød
Har også litt dilla på kesam (med bringebær,pensjonsfrukt,lime) med banan oppi enten til frokost eller kveldsmat.

Grøt og frukt kan du spise, bare pass på at jord og slikt er vasket av

Frokost: naturell yoghurt med linfrö och solsikkefrö som du dagen innan lagt i blöt.

Har ätit tacogratäng i 2 dagar nu ..karbonadedeig med taco kryddor och allt vad du vill ha av grönnsaker med lite ost ovanpå, å sen in i ovn

Fruktsallad är annars en god idé. Gör det ofta :)

Hadde elgsteik til middag i dag. Det er jo veldig magert og godt kjøtt. Går konstant rundt og har lyst på ordentlig kjøtt (type biff og denslags) Bare synd det må hjelstekes.. :-)

Lag smoothies, SÅ godt og SÅ enkelt! F.eks: en mango, saften av 1 lime, 8-15 sitronmelisseblader, 4 isbiter og en skvett vann :D Frisk og god!
Ellers er melon (alle typer) godt i smoothies. Personlig er jeg veldig glad i vaniljekesam med bjørnebær :)

Så bra med en sånn tråd :D sunn mat er kjempeviktig :)

Jeg lager ofte mos/pure av grønnsaker til feks fisk til middag. Kjempegodt. Koker opp grønnsaker og moser det med stavmikser. Da får jeg i meg masse forskjellig :) ellers lager jeg også mye smoothie for å få i meg nok frukt. Jeg er veldig flink til å spise masse grønnsaker, men ikke så flink til å spise frukt og bær med mindre jeg lager smoothie/jus.

Jeg kjøpte min på Clas ohlson. Det er jo mange forskjellige juicere.
Ei venninne har en for 4000, min kostet 699 ;) funker kjempebra.
Av "avfallet" lager jeg pai :)

Frokost: som tilbehør liker jeg avokado og cherrytomater

Middag: ovsstekte rotgrønnsaker, feks gulrot, selleri og pastinakk. Passer til både kjøtt og fisk :)

Har dilla på gresk salat: skjærer opp 4 tomater i skiver og så i 4. Samme med en hel agurk. Ett glass med sorte oliven silt. Ett glass apetina fetaost med all oljen, skjære en rødløk i tynne skiver og dele i biter. Kan smake til med presset lime eller sitron. Kan pepres etter smak. Nam!!

Elsker å ha melon oppi blenderen med mange isbiter. Deilig å forfriskende. Varierer mellom vannmelon, piel de sapo, cantaloupe, honningmelon.

Ellers lager jeg også is med stavmikseren: gresk yoghurt og frosne jordbær. Vrom, vrom, ferdig

Vi köpte en juicer för 1200kr och vi har brukt den 2 gånger..orkar inte rengöra den hela tiden :p

Jeg er tre uker på besøk hos familie. Har først vært en uke hos min mor, skal nå være en uke hos min far og så reiser vi til svigermor og skal være der en uke. Og når man er på besøk blir det ko til at man liksom må følge deres matvaner og ikke lage så mye styr av å ordne til spesiell mat. Gleder meg masse til å komme tilbake til mitt eget hus og kunne gjøre ting jeg selv har lyst til. Spise det jeg klarer når jeg klarer!

kyllingsalat med masse gode friske grønnsaker :)

Her skal jeg lage pastasalat i dag til oss til middag :) blir med grillet kylling oppi i dag. I pastasalaten min har jeg naturel yoghurt og litt majones :) nam nam

Så mange bra tips! Masse som skal prøves :-D jeg elsker tomater om dagen så prøver å spise mat som passer med det. Namnam <3

Back
Topp