Tips til god solskjerming av soveromsvinduer

Montessoripedagog

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❄️ Januargull 2023 ❄️
Fastelavnsbollene 2026
Vi har høye og smale vinduer på soverommet. Pr i dag har vi rullegardin som går utenpåvinduskarmen (men ikke mye utenfor). Selv om samboeren har prøvd å feste borrelås på vinduskarmen og rullegardin for å få det tett, er det fortsatt mye lys som slipper inn. Vanligvis plager det meg ikke, men nå, med alt for lite energi i utgangspunktet, skulle jeg gjerne eleminert muligheten for at det er lys på soverommet som gjør at jeg våkner i 4-5 tiden om morgenen. Tenker jo også at vi neste vår har en baby som skal sove der inne.

Noen gode tips til hva man kan gjøre for å skjerme bedre?

Vi har lystett rullegardin inni karmen+lysdempende gardiner hengende på vanlig gardinstang. Kommer litt lys inn på oversiden, men dekker ganske bra!

Rullegardin

Vedlegg

• IMG_20220508_191310.jpg
    IMG_20220508_191310.jpg
    1,6 MB · Visninger: 13
Forsøk på å vise at vinduskarmen er veldig dyp.

Vedlegg

• IMG_20220508_191322.jpg
    IMG_20220508_191322.jpg
    2 MB · Visninger: 21
Vi har lystett rullegardin inni karmen+lysdempende gardiner hengende på vanlig gardinstang. Kommer litt lys inn på oversiden, men dekker ganske bra!
Ja, jeg og lurer på om noe sånt kan være løsningen.

Hadde nok valgt lysdempende plissé inni karmen. Vi har på kjøkkenet og de passer slik at det ikke er noe særlig glippe på sidene. Har sånn som kan åpnes både oppe og nede.

Eventuelt beholdt rullegardinen og satt opp lysdempende gardiner på gardinstenger med buede endestykker, så gardinene kom helt inntil veggen.

Hadde nok valgt lysdempende plissé inni karmen. Vi har på kjøkkenet og de passer slik at det ikke er noe særlig glippe på sidene. Har sånn som kan åpnes både oppe og nede.

Eventuelt beholdt rullegardinen og satt opp lysdempende gardiner på gardinstenger med buede endestykker, så gardinene kom helt inntil veggen.
Lurt!

Fikk gjort det mer mørkt i natt ved hjelp av noen håndduker og sånt, og sov til klokka ringte klokka 7. Så helt tydelig at det er lyset som har vært problemet. Blir nok gardinshopping en av de nærmeste dagene.

Back
Topp