Tips til god frokost/lunsj?

Millee89

Flørter med forumet
Sliter ennå med matlyst...
og alt jeg ønsker meg av pålegg er salami, spekeskinke og brie....
 
Har du prøvd den salamien som er kokt? Grilstad sin tror jeg. Den er trygg for gravide å spise. Ellers kan du jo lage toast med spekeskinke og brie i ovnen, da kan det jo spises. Jeg savner veldig spekemat, men har funnet litt trøst i kalkunkorv..
 
Vi kjøpte den kokte salamien, men den falt ikke i smak hos noen her hjemme.... :wtf:

Jeg er veldig fan av knekkebrød, toppet med fersk spinat, pesto, cottage cheese, kokt skinke, pinnekjerner, basilikumkrydder og tomat. Det er det eneste jeg har klart å få i meg når jeg er kvalm, eller har dårlig matlyst.
 
Jeg steker salami i panna og har det i omelet. Funker bare om du klarer å spise egg da. Ikke alltid egg frister, men stekt salami er i grunnen ganske godt :hilarious:
 
Vi kjøpte den kokte salamien, men den falt ikke i smak hos noen her hjemme.... :wtf:

Jeg er veldig fan av knekkebrød, toppet med fersk spinat, pesto, cottage cheese, kokt skinke, pinnekjerner, basilikumkrydder og tomat. Det er det eneste jeg har klart å få i meg når jeg er kvalm, eller har dårlig matlyst.

Hah... nei vet du.
Den salamien likte verken jeg, barna eller mannen min :(
 
Har du prøvd go og mager salami fra Gilde? :)
 
Det går fint an å lage varme smørbrød med både vanlig salami og brie hvis det er akkurat det du craver. Da kan det jo spises :)
Ellers sliter jeg selv fortsatt med kvalme. Spiser mest yoghurt/kesam med frukt/bær og litt granola som topping, frossen smoothie, sure epler, knekkebrød og salater. Varm eller krydret mat frister fortsatt lite.
 
Hadde en god porsjon proteinhavregrøt i dag. Det var nyyyydelig! Pleier å ha det med meg på jobb hver dag gjennom høsten/vinteren. Laga den første gangen denne sesongen og gleder meg til morradagens porsjon:D
 
Jepp :) jeg sjekket på Gilde sine nettsider. Spiste den mye i første trimester! Det er også den salamien vi pleier å spise «til vanlig»

Jeg måtte kikke, men finner bare at gilde ikke anbefaler salami for gravide. Fant ikke noe spesifikt for go og mager salamien :confused004
 
Fant dette på Gilde sine sider. Tolker det som at ingen av deres salami er varmebehandlet. Ville derfor ikke tatt sjangsen.
 

Vedlegg

  • 8B7E8C86-A73E-44B1-BFD7-7A970525D28F.png
    8B7E8C86-A73E-44B1-BFD7-7A970525D28F.png
    341,9 KB · Visninger: 30
Back
Topp