Tips til gjennnmføring av 5 årsdag

Solstrålenes mamma

Forelsket i forumet
Jenta mi fyller snart 5 år, og det skal feires med 11 jenter. Noen som kan gi meg gode tips i forhold til gjennomføring?
Alt fra leker, når spise kake, forslag til kaker en amatør som meg kan få til? Kan nevne at snuppa mi er veldig glad i prinsesser, feer, Hello Kitty. Selskapet varer fra 17.00 til 19.00.
Setter stor pris på alle som vil dele erfaringer med meg![:)]

Finn en enkel matrett. Pølse i brød/lompe, pølse og potetstappe (og lag pinnsvin av dette), pizza, pizzaboller, pølsehorn, hamburgere, spagetti etc..
Av kaker så er det enklest å bake muffines eller en sjokoladekake. Ungene eter lite kake, sånn erfaringsmessig. Gjerne noe gele eller fruktsalat/fruktspyd kan være en ting.
Om du lager muffins kan du pynte med rosa glassur og glittrende og pastellfarget kakepynt. Finnes mange fine og fargerike muffinsformer. En sjokoladekake kan du forme som en krone eller gjøre enkel med rosa/lilla dekor.

Velg et tema enten det er prinsesse, fe, hello kitty.. Enten kan man gjøre det enkelt ved å bruke fargerike tallerkner og dekorere med fine prinsessefarger. Ellers får man kjøpt mye fint på -nille, europris og div. nettbutikker (www.bursdagskongen.no og www.helti100.no)

Av leker er pakkeleken veldig populær her i området. Alle sitter i ring med hver sin gave. Leker flasketuten peker på, og den som "blir" gir bursdagsbarnet gaven.
Tegne halen på grisen?
Slå på ring?
Bro bro brille?
Bjørnen sover?
Fiske etter godteposer?
Skattejakt etter godteposer?

Server maten først. så litt frilek eller organisert lek. De er ofte opptatt av å få leke selv. moro å se på bursdagsbarnets rom og leker. pakkeleken kan tas imellom spisingene..
kaker etc..
etter det begynner det å nærme seg slutten. om man skal ha godtposer burde det gis så nær avsluttninga som mulig.

Lykke til..

ORIGINAL: Hælledussan

Finn en enkel matrett. Pølse i brød/lompe, pølse og potetstappe (og lag pinnsvin av dette), pizza, pizzaboller, pølsehorn, hamburgere, spagetti etc..
Av kaker så er det enklest å bake muffines eller en sjokoladekake. Ungene eter lite kake, sånn erfaringsmessig. Gjerne noe gele eller fruktsalat/fruktspyd kan være en ting.
Om du lager muffins kan du pynte med rosa glassur og glittrende og pastellfarget kakepynt. Finnes mange fine og fargerike muffinsformer. En sjokoladekake kan du forme som en krone eller gjøre enkel med rosa/lilla dekor.

Velg et tema enten det er prinsesse, fe, hello kitty.. Enten kan man gjøre det enkelt ved å bruke fargerike tallerkner og dekorere med fine prinsessefarger. Ellers får man kjøpt mye fint på -nille, europris og div. nettbutikker (www.bursdagskongen.no og www.helti100.no)

Av leker er pakkeleken veldig populær her i området. Alle sitter i ring med hver sin gave. Leker flasketuten peker på, og den som "blir" gir bursdagsbarnet gaven.
Tegne halen på grisen?
Slå på ring?
Bro bro brille?
Bjørnen sover?
Fiske etter godteposer?

Server maten først. så litt frilek eller organisert lek. De er ofte opptatt av å få leke selv. moro å se på bursdagsbarnets rom og leker. pakkeleken kan tas imellom spisingene..
kaker etc..
etter det begynner det å nærme seg slutten. om man skal ha godtposer burde det gis så nær avsluttninga som mulig.

Lykke til..

Veldig mange gode tips her!

Men og gi godteposene rett før ungene skal hjem synes jeg er en u-ting, ihvertfall når selskapet slutter kl 19, for 5åringer[:)]

ORIGINAL: mita89

ORIGINAL: Hælledussan

Tegne halen på grisen?
Slå på ring?
Bro bro brille?
Bjørnen sover?
Fiske etter godteposer?

kaker etc..

Lykke til..

Veldig mange gode tips her!

Men og gi godteposene rett før ungene skal hjem synes jeg er en u-ting, ihvertfall når selskapet slutter kl 19, for 5åringer[:)]

jeg tenkte ikke på at det var så sent. vandt til bursdager lørdag formiddag..
tror kanskje jeg hadde droppa godteposer da, og heller laga fruktspyd eller noe.

Takk for gode tips. Hadde tenkt å fiske godteposer, men det er jo et poeng at bursdagen slutter kl 19.00... Det hadde ikke jeg tenkt på. Fruktspyd var jo et godt alternativ[:)]

Ellers tenkte vi å ha pølser. Men er usikker på om vi skal ha pølser først og kake og gele rett etterpå, eller en liten pause mellom. På to timer tenker jeg det kan bli litt styrete med to "bordsettinger", så kanskje greit å bli ferdig med alt på en gang?
Ka dokke tru?

Jeg hadde skåret frukt og grønt å laget noe morsomt av det. som f.eks. pynt på bordet eller noe slik.

Ha en konkuranse med Eple/gulrot/blomkål o.l i balje, å fiske opp kun med munnen.

ORIGINAL: Alenemamma2288

Jeg hadde skåret frukt og grønt å laget noe morsomt av det. som f.eks. pynt på bordet eller noe slik.

Ha en konkuranse med Eple/gulrot/blomkål o.l i balje, å fiske opp kun med munnen.

God ide. Du har ikke tilfeldigvis noe konkret forslag til hva jeg kan lage som ikke er for vanskelig? ( stod desverre ikke først i køen da kreativiteten ble delt ut...[8D]

Back
Topp