Tips til "furu helvete"...

Bruker33la

Første møte med forumet
Vi skal overta hytten etter mine svigerforeldre. Der er absolutt alt i furu. Vi tenkte å male alt hvitt - altså vegger og tak (gulvet vil forbli lakket furugulv. Det er veldig velholdt, så helt ok.). Men vi har vært på hytta i helgen, og ser jo at det blir litt av et prosjekt om vi skal male hele hytta...
Jeg er ingen interiør-guru, så tenkte å høre om noen har noen tips til hvordan man kan style, hvilke farger som kan passe til furu, evt. kan det være kult og male bare enkelte elementer i en eller annen farge?
Vi skal uansett inn med nye tekstiler som tepper, gardiner, ny sofa osv., så hva kan passe av farger på dette til furu...?

Blir glad om noen har noen gode råd.

Hva med å beise furuveggene?
Enten lysere eller f.eks i en gråfarge.

Det har svigermora mi på hytta. Knallfint. Det er ei ny hytte, og det ble gjort av utbyggerene. Den ser sånn skikkelig hytteaktig ut. Nymotens hytte da kanskje..

De har en beis som gjør furupanelen litt gråaktig. Skikkelig hyttestil på en måte. Men kvistene vises.
Blir ikke så mye arbeid med det, da det ofte er nok med et strøk.

Vi skal overta hytten etter mine svigerforeldre. Der er absolutt alt i furu. Vi tenkte å male alt hvitt - altså vegger og tak (gulvet vil forbli lakket furugulv. Det er veldig velholdt, så helt ok.). Men vi har vært på hytta i helgen, og ser jo at det blir litt av et prosjekt om vi skal male hele hytta...
Jeg er ingen interiør-guru, så tenkte å høre om noen har noen tips til hvordan man kan style, hvilke farger som kan passe til furu, evt. kan det være kult og male bare enkelte elementer i en eller annen farge?
Vi skal uansett inn med nye tekstiler som tepper, gardiner, ny sofa osv., så hva kan passe av farger på dette til furu...?

Blir glad om noen har noen gode råd.
Jeg tror jeg ville ha beiset alt hvitt,og samtidig beholdt "trefølelsen" uten at den hadde blitt påtrengende.Kanskje lakket der det var stor slitasje.....

Back
Topp