Tips til frysing av fruktmos

• Trådstarter Trådstarter Kickie
  • Opprettet Opprettet
K

Kickie

Guest
Dersom du lager fruktmosen selv, og har laget masse som du skal fryse er et tips jeg fikk av min søster å fryse den i plastposer:
Hell mosen i posen (oj, det rimte), klem den utover til et ~1cm tykt lag, putt i frysen. Når du da skal ha mos er det bare å brekke av så store biter som du trenger. Så slipper du å fylle frysen opp med halvtomme glass [:)]

ORIGINAL: heart86

flott tips da[:)]
har bestemt meg for å bli flinkere til å lage litt selv!!
så dette skal testes ut[:D]

Hadde meg et lite sjau idag. Så nå er det MASSE pære/eplemos og litt (den var så himla gooood... [8|]) mango/fersken mos i frysen [:)]

ORIGINAL: heart86

hvordan lagde du mosen da?[:)]

lurer jeg også på. Tenkte å prøve det selv også, men trenger litt tips..

lurer på om jeg skal finne fram stavmiksern jeg. holdt på å kaste den her, sa at jeg aldri fikk bruk for den.
men jeg har lovet å kage litt middag til vesla. så frukt og middag må moses.

kan vi ikke bare smashe banan og eple sammen feks.??? og fryse det ned???

Mango/fersken (favoritten så langt (både for meg og lille R)): En hel fersken, en halv mango, skrell og skjær opp i biter. Mos i blender eller med stavmikser.
Eple/pære: 2 små epler/evt 1 stort og 2 pærer. Skrell og skjer opp i biter. Kokes i litt vann i et par minutter. Moses med kokevannet (derfor er det viktig å ikke bruke for mye vann, for da blir det suppe...) med blender/stavmikser.
Jeg hadde egentlig tenkt å lage en eplemos og en pæremos. Men hadde norske epler, så det ble aaaaalt for surt. Så da ble det miks [:D]

Btw synes jeg denne delen på stavmikseren er den som er lettest å bruke:

En slags miniblender [:)][:)][:)]

Den ide'en var jo bare helt genial ! [:D]

Back
Topp