Tips til fordypningsemne? Engelsk

Stita

Gift med forumet
Jeg holder på å ta engelsk som privatist. Altså, vgs fag. Må nå bestemme meg for fordypningsemne, men jeg klarer rett og slett ikke komme på hva jeg skal velge. Etter det jeg har skjønt, kan jeg egentlig velge hva som helst. Skal fortelle om dette på en muntlig eksamen.
Vil ha noe som ikke er så lett å rote seg bort med når man snakker og noe som eventuelt ikke kan gjøre at sensor føler seg støtt.

Noen andre her som holder på med det samme kanskje?
Eller noen lærere som har et bra tips?

Hva med noe innenfor litteratur?
Har du en forfatter eller bok du er glad i?
Da kan man bable vel og lenge.
Er det innenfor britisk/amerikansk litteratur kan man kanskje imponere litt ekstra.

Hva interesserer du deg for da? Det viktigste for at et slikt prosjekt skal bli bra, er at det iallefall engasjerer deg selv:-) Musikk, film, litteratur, arkitektur, kunsthistorie....?

Da jeg gikk på vgs (for en halv mannsalder siden føles det nå...russ-97) hadde vi skriftlig og muntlig stor oppgave i 3.kl engelsk; den muntlige var gruppearbeid, der vi laga et prosjekt-teater-hørespill om soulmusikk, hadde det kjempemoro og fikk veldig bra karakter:-)

Ja, det var tider, det... Ikke rom for så mange kreative krumspring i en kommunal saksbehandlerjobb..... Lykke til med oppgaven!

Back
Topp