tips til flytting? pakke?

Jeg__sitter__bak__blomsterbuketten__jeg

mamma til 2, ei på 16 og en på 5 og er gravid:)
Noen som har tips til pakking og organisering av flyttelass? skal flytte og pakke alle ting, møbler, klær, kjøkkenutstyr med mer.

tror alt vi har gjort pakkingen litt feil da vi begynte med og pakke hånduker sengetøy og klær har igjen glass og porselen og ting vi er redde for. tekstiler hadde det vært lurere og pakke la med porselenet.

er og usikker på hvordan stable ting i flyttebilen.

noen her som har noen tips og dele?

Spar på alt dere finner av aviser og reklame, så pakker man inn f.eks. annenhver tallerken og slikt, så man fyller passe små esker dette.

Jeg bruker håndklær og slikt til å pakke inn bilder og pynteting i.

Så er det vanskelig med tips til stabling, men man må tenke litt tetris, samt at tunge eller knuselige tung står stabilt og gjerne nederst.

Flytter dere langt unna der dere bor? Vi tok alt av glass, rammer, tv osv selv i vår egen bil. Sparte oss for å være redde for at det ble dårlig behandling og flyttingen tok jo mye mindre tid da det var betaling per time

flytter ca 9 timer med bil. Får hjelp av en venn som har lastebil lappen så leier bare lastebil. Blir billigere men vi skal pakke inn riktig i bilen selv. :( og det gjør meg stressa!
vi har veldig veldig masse ting. har arvet masse glass og kopper, møbler osv.
+ vi har veldig mange bøker!

Lurer nå på og kjøpe nye esker istedenfor noen av de vi har for og få mer lik størrelse på eskene.
har esker i veldig ulik størrelse.

Pakk IKKE store esker fulle av bøker!
Bøker pakkes ENTEN i mindre esker (sånne man får kopipapir i på jobb, f.eks.) eller som nederste lag i en stor eske, så fyller man på med lettere ting oppå. Dette for å unngå at eskene blir umulige å løfte/går i stykker gr. tyngde.
Sengetøy og håndklær burde ganske riktig vært brukt til pakking av ømtålige ting, ja.

Merk alle esker på FLERE SIDER med hvilket rom de skal til og hva de inneholder, slik at man kan fordele dem raskt utover i nytt hjem og ikke har flere dussin esker stående i en gigantisk haug og ingen aning om hvor ting befinner seg før man har gravd gjennom hele haugen...

Tekstiler og lette ting kan med fordel pakkes i f.eks. søppelposer, som kan stappes inn som fyllmasse der hvor det er åpninger i resten av flyttelasset.

Vi kjøpte en stor rull med bobleplast som vi pakket knuselige ting inn i da vi flyttet :) tok litt tid å pakke inn en og en da, men det knuste ihvertfall ikke under flyttingen.

ja og jeg tror vi får lite plass i flyttebilen.. vet ikke enda, da en del av våre ting står på lager.
må pakke en del ting før henter ting på lageret. så må pakke som om det er liten plass..

tips til hvor jeg kan kjøpe små pappkasser til bøker??

finner så mange veldig store pappkasser til salgs men finner få små kasser..

Istedenfor å kjøpe alle pappeskene, kan det lønne seg å gå på en matvarebutikk å spørre om de har noen banankasser til overs.. Det har pappa gjort hver gang vi har flyttet ihvertfall.. Eskene er passe store og med gode håndtak i sidene. Det er dog et hull i toppen, men det gjør det bare lettere å finne ut hva som ligger hvor..

Men.. nå kan det jo hende at det ikke koster så mye å kjøpe kasser heller da.. Bare et tips ;)

Ha en skikkelig oppryddning før det pakkes ned ;)
Driver å flytter selv, men skal bare 200 meter bort i gata, så her har vi føreløpig bare tømt boden, kottet og halve klesskapetv:)

Selg unna ting dere ikke trenger, og kast med hard hånd. Evnt gi bort en del til Fretex/Frivillighetsstasjonen el.

Fretex har små flytteesker som er akkurat passe store til å passe bøker i (hilsen ei som pakket ned og flyttet ca 3 bokhyller med bøker sist jeg flyttet) :)

Pakk i kasser, istedenfor poser og ymse esker som ikke lar seg stable så lett. Når du stabler, sett tunge, sterke ting (som bøker) nederst, det mest skjøre i midten, og et par kasser med vanlige greier på toppen for å stabilisere.

Ikke stable store kasser fulle av bøker, det blir for tungt.

MERK MERK MERK! Du kommer ikke til å angre! Skriv hvilket rom tingene skal i, og hva som er i kassen.
Tenk heller på at du skal ha god oversikt når du pakker ut, enn å stappfylle kassene når du pakker ned. Ikke bland rommene i samme kasse.
Når dere kommer frem trenger du ikke stå og forklare alle som skal bære hvor ting skal, men sett kassene i de rommene de skal i. Dersom dere skal male og slikt, pass ihvertfall på å samle kasser til samme rom og skille dem fra de andre.

Knuselige ting holder seg bedre enn du tror om du bare pakker så de ikke beveger seg i kassene. Legg et avisark mellom hver ting, så de ikke skjærer hverandre og stable godt inntil hverandre (men ikke i press). Vi har flytta arvegods, krystall og det aller meste annet, og aldri knust noe.

Klær og myke ting pakker du i søppelsekker, som kan stappes i hullene mellom og oppå kassene i flyttebilen.

Kjøp et sett billig plastservise på Ikea, eller engangs, til siste uka. Lover deg at det er deilig å få pakka ned alt servise.

Back
Topp