Tips til fjerning av urinlukt?

K@kefrøken

Andre møte med forumet
Hei!

Er det noen som har lure tips til hvordan man får vekk urinlukt?

Min 3-åring tisset seg ut i bhg, som ikke er så veldig unormalt. Problemet var bare at dette skjedde samme dag som lillebror ble født og pga helg ble da det våte tissetøyet liggende i sekken over flere dager, og nå vil altså ikke lukten vekk selv om vi har prøvd å vaske og lufte.

Sekken kan ikke kjøres i vaskemaskin og må håndvaskes, og kjedelig om den nå er ødelagt:(

Den bør hvertfall ligge i kaldt vann en stund. Men om alternativet er at sekken må kastes ville jeg prøvd å vaske den i maskin likevel, jeg. Kjør et skylle program først og deretter et skånsomt vaskeprogram.

Hei!

Er det noen som har lure tips til hvordan man får vekk urinlukt?

Min 3-åring tisset seg ut i bhg, som ikke er så veldig unormalt. Problemet var bare at dette skjedde samme dag som lillebror ble født og pga helg ble da det våte tissetøyet liggende i sekken over flere dager, og nå vil altså ikke lukten vekk selv om vi har prøvd å vaske og lufte.

Sekken kan ikke kjøres i vaskemaskin og må håndvaskes, og kjedelig om den nå er ødelagt:(

Noen triks fra hjelpepleien:)

Vi har brukt eddik og bakepulver, fungerte godt.

http://helse.010fl.com/no/helse/201307/161410.html

Eddik er supert for å fjerne lukt. Eg bruker det ofte som skyllemiddel i vaskemaskina.

Vask i maskin, har aldri hatt en sekk som ikke har tålt det, ha i litt eddik :woot:

Ville lagt sekken (og tøyet om lukten sitter igjen i det også) i bløt i en balje med eddikvann over natten og så vasket vanlig etterpå. Enten for hånd eller i maskin. Sekken kan sikkert vaskes på håndvaskprogram :)

Ser eddik er en gjenganger:) har forsøkt håndvask med ymse vaskemidler, men lukten sitter fortsatt igjen. Så nå blir det vaskemaskin med eddik, så får vi se hvor rett vaskeanvisningen om kun håndvask er:nailbiting:

Takk for gode tips!

Back
Topp