Tips til fine guttenavn

Natha26

Blir kjent med forumet
Synes det er så vanskelig å komme opp med nye navn, så tar gjerne imot tips!
Er åpen for to navn også. Dette er vårt første barn, så vi har ingen navn det skal "passe til". Vi liker gjerne best navn som skiller seg litt ut eller er internasjonale.
Her har vi fra starten vært veldig glade i navnet Felix, ellers synes jeg Matheo er så fint, men som blir myyye brukt nå. Samtidig er pappa'n fast bestemt på Felix som favoritt:whacky011

Vi tenker at vi vil ha noen fine/tøffe navn som alternativ, og så vet vi for sikkert når vi ser ham, hva som kjennes riktig :Heartblue

Blir glad for alle innspill :love7

Kunne tenkt meg noen fine forslag til guttebarn selv, syns det er såå vanskelig. Vi har tenkt på Matheo, å syns det er fint men kunne tenkt meg noen flere forslag å velge mellom. Har 2 barn fra før, en gutt som heter Preben og en jente som heter Ina Emine

Kjempevanskelig!
Vi ønsket et navn som det ikke går 90 av på dusinet (samtidig som det ikke skal være helt kjempesnålt), gjerne et norsk/norrønt navn og et navn som ikke skaper masse krøll internasjonalt.
Jeg søkte rett og slett på nett etter lite brukte guttenavn og leste masse lister.
Vi har ikke landet hundre prosent ennå, men fikk i hvert fall masse ideer.

Nils, Bjørn og Abel er mine yndlingsguttenavn:)

Felix Matheo?
Benjamin, Trym

Magegutten min skal hete Storm. Jeg traff også på en gutt en gang som het Orion. Ellers mer internasjonalt:
- Ralf/Ralph
- Felice, den italienske formen av Felix (uttales nok «Felis/e»)
- Flavius Felix
- Antonio
- Lucius
- Cornelius
- Jim/ James

Back
Topp