Tips til ferietur i høst?

*kvikki*

Flørter med forumet
Hei..

Vi driv å planlegge tur til høsten..
Klare ikke å bestemme oss om vi skal reise på storbyferie eller til sydenland..

Noen her som har noen gode tips? :))

Vist du drar til syden så blir jo kanskje det litt mer avslappingstur (spørs jo hvor du drar da), storbyferie blir jo mer utforske!!

Mine tips er vertfall

Storbyferie: New York ( beste turen jeg har hatt)
                  Stockholm og København (billigere og ikke så langt borte, men kjempe fine byer!!)

Syden: Malta ( Landet er en liten øy, så du kan fint oppleve hele øya bare med korte bussturer)
           Egypt (sol og bading samt opplevelse,meeen er jo litt styr der borte nå,hehe)
           Hellas 

Likte ikke Tyrkia, bare mas, men da var vi i Alanya turistbomben..

cruice.. er billigere enn man tror og de fleste er veldig godt tilrettelagt for barn :)

Tru det haller mot varmere strøk.. Malta er jo et fint alternativ, må sjekkast ut :)
Cruice har ikke ej tenkt på en gang, har liksom sett for meg att det er så dyrt..
Har du vert på cruice Hilde101?

takk for svar jenter!

japp.. skal i november igjen.

har ikke reist med barn enda men veninnen min jobber i rccl og sier cruicene er kjempe tilrettelagt for barn. kan få barnevakt på lugar om man vil masse aktiviteter og morro. må være over 6mnd :)

er vist kjempe bra. både i europa og videre nedover i caribien.

Får jeg spør hva slags cruise du skal på?
Vi vurdera sterkt å ta oss et middelhavs cruise :)
Men litt usikker på om det blir litt stress med en liten på 11 måner..?

Får jeg spør hva slags cruise du skal på?
Vi vurdera sterkt å ta oss et middelhavs cruise :)
Men litt usikker på om det blir litt stress med en liten på 11 måner..?

Vi var på cruise i fjor sommer i juni, da jeg var gravid. Fikk det latterlig billig fordi vi bestilte lang tid i forveien og ikke tok en dyr lugar. Da betalte vi 4000kr per pers, og det inkluderte jo mat og drikke for 8 dager også, så veldig rimelig! 

Valgte å reise med msc cruises: http://www.msccruises.com/gl_en/select_your_country.aspx

Og de har kjempefine turer i sør/øst europa. Vi reiste en rute som startet i Venezia, og dro videre rundt Hellas, bl.a Athen, og Kroatia, før vi dro tilbake til Ancona i Italia, og tilslutt Venezia. Var veldig fint mtp at skipet lå til kai hver dag stort sett hele dagen, og seilte nesten kun på natt og tidlig morgen. På den måten fikk vi god mulighet til å ta turer i land og se masse. Om man ikke har lyst kan man selvsagt bare bli ombord i båten.

Var matservering 7 ganger i døgnet, så man har mer enn nok å spise også;)

Ellers kan jeg anbefale Orlando, Florida, vi kom hjem for 2 dager siden, og gutten vår kooooste seg stort! Var i vannet hele tiden, på badeland, basseng og hadde det supert. Veldig godt tilrettelagt for barn, og gøy for de voksne også!

Vi var på cruise i fjor sommer i juni, da jeg var gravid. Fikk det latterlig billig fordi vi bestilte lang tid i forveien og ikke tok en dyr lugar. Da betalte vi 4000kr per pers, og det inkluderte jo mat og drikke for 8 dager også, så veldig rimelig! 

Valgte å reise med msc cruises: http://www.msccruises.com/gl_en/select_your_country.aspx

Og de har kjempefine turer i sør/øst europa. Vi reiste en rute som startet i Venezia, og dro videre rundt Hellas, bl.a Athen, og Kroatia, før vi dro tilbake til Ancona i Italia, og tilslutt Venezia. Var veldig fint mtp at skipet lå til kai hver dag stort sett hele dagen, og seilte nesten kun på natt og tidlig morgen. På den måten fikk vi god mulighet til å ta turer i land og se masse. Om man ikke har lyst kan man selvsagt bare bli ombord i båten.

Ellers kan jeg anbefale Orlando, Florida, vi kom hjem for 2 dager siden, og gutten vår kooooste seg stort! Var i vannet hele tiden, på badeland, basseng og hadde det supert. Veldig godt tilrettelagt for barn, og gøy for de voksne også!

Cybele skrev:

4000,- va sykt billig ja :) Det hørtes ut som en fin tur.. va noen av di landa vi kunna tenkt oss innom.. Ganske greit att man får heile dager i land ikke bare timer.. 

Åååå.. no vart jeg gira må sette meg ned å sjekke om jeg finner noen billige turer.. 

Tuuuuuuuuusen takk for svar!!

Back
Topp