Tips til fødselen

Ra2

Glad i forumet
Noen som har gode tips til selve fødselen? Nå vet jeg jo at det sjelden det blir slik man har tenkt, men kanskje vi kan dele noen tips som vi kanskje får bruk for :))

Mine tips:
- ved rier: pust roooolig inn og ut, og full fokus på å ikke stramme muskler. Jeg klarte det sist, og ble "lite" smerter. De gangene jeg strammet muskler under rie ble det 10 ganger vondere.
- Ha med drikkeflaske. Er enklest å drikke fra.
- varm rispose der det gjør vondt. Jeg hadde en på korsryggen nesten hele tiden :))

Gå på do før all styr om mulig!.. Det husker jeg fra sist var et helsikke... presse + holde igjen for å ikke gjøre på seg var ikke mye morro!
Hørt man kan få en tablett for å få tømt seg før ting starter.
Dette er faktisk mitt viktigste tips :p

Har AKKURAT de samme tipsene som deg!! Hadde også lite vondt pga att jeg var flink med pusten

Ikke glemme at man "ønsker" å ha vondt. Da skjer det ting! Jobbe sammen med smertene i steden for mot smertene.

mitt beste råd er å utnytte tygdekraften så masse en orker.
eg klarte ikkje å stå eller noke sont sjølv men eg sto på alle fire oppi senga å lente meg på en saccosekk. det var masse bedre enn da eg prøvde å legge meg på rygg. men dette er jo forskjellig fra person til person ka en synes er mest behagelig da.

Back
Topp