Tips til fødebagen

Ballettien

Glad i forumet
Mailykke 2018
Det er jo noe å begynne å tenke på før eller siden, jeg er den typen som syns det er veldig godt med alt som er gjort [emoji28] Da jeg er førstegangsfødende tenkte jeg det kunne være greit at man kom med tips til pakkeliste til fødebagen. Noen? [emoji16]

Slippers, lipsyl, hårstrikk, mjukt toalettpapir, purelan, nesespray, drikkeflaske, kleskift til deg og baby, kamera, headset, mobillader, er noko eg skal ha med [emoji4] men ikkje komt så langt å begynt å lage den til enda [emoji28]

Dette er min liste hittil: (fyller inn og bytter når jeg får tips av tråder her inne)

Til sykehuset: (fødebagen)
- [ ] HELSEKORTET!!!!!
- [ ] Store bind
- [ ] Joggebukse
- [ ] Stor t-skjorte
- [ ] Ammesingletter
- [ ] Ammebh
- [ ] Ammeinnlegg
- [ ] Ullsokker
- [ ] Innesko(Crocs)
- [ ] Store truser
- [ ] Morgenkåpe
- [ ] Lader, øretlf og mobil.
- [ ] Skrivebok og penn
- [ ] Drikkeflaske
- [ ] Noe å spise, barer, sjokolade, cola til energi nivået kjeks etc
- [ ] Ammeputa
- [ ] Stort håndkle
- [ ] Salami/spekeskinke, muggost/brie
Toalettsaker
- [ ] Tannbørste
- [ ] Tannkrem
- [ ] Hårbørste
- [ ] Shampoo, balsam og dusjsåpe
- [ ] Bodylotion
- [ ] Håndkrem
- [ ] Leppomade
- [ ] Deo
- [ ] Mykt toalettpapir
- [ ] Salve til såre brystvorter
- [ ] Hårstrikk
- [ ] Ørepropper
- [ ] Sminke?

Baby:
- [ ] Babybody(hentesett)
- [ ] Pysj
- [ ] Sokker
- [ ] Lue
- [ ] Pledd

Har ikke hatt så mye med meg de andre gangene, de har jo ting på sykehuset også. Et par skift klær til baby og et par skift klær til meg, toalettsaker og sminke, tøfler og ammeinnlegg. Det er vel det jeg kan komme på i farten.

Vi hadde med mye av det på listen over. I tillegg en til en nyfødtsmokk, og Gulpeklut.

jeg hadde med glattetang anisktsrens og litt sminke. Det gjorde susen etter stort blodtap blodoverføring og slapp form. Hadde også med nøttemix med nøtter og sjokolade, ble småspist om natten ved amming da det ble lite søvn første netter ble jeg lett sulten og hadde ikke lyst på tørr brødmat.

Hadde med mykt dopapir, det fant jeg unødvendig, var bedre å «klappe» med det de hadde på sykehuset. Det dopapiret som var mykt hadde en tendens til å gå i oppløsning så satt det seg dopapir fast der nede og i stinga

Hadde med mykt dopapir, det fant jeg unødvendig, var bedre å «klappe» med det de hadde på sykehuset. Det dopapiret som var mykt hadde en tendens til å gå i oppløsning så satt det seg dopapir fast der nede og i stinga
Jeg brukte heller ikke mykt dopapir. Synes det funka best å spyle litt med hånddusjen, og klappe forsiktig med sykehuspapiret :)

Noe klær til meg og babyen
Sandaler
Lader til tlf
Vannflaske (husker fra sist at jeg blir ekstremt tørst når jeg ammer)
Toalettsaker
Ammeinnlegg

Tror ikke jeg har brukt noe mer de andre gangene. Det vil si, sist måtte mamma komme med pcen min så jeg kunne ha noe å se på, for babyen sov så mye at jeg kjeda meg :p men skjer det denne gang også, reiser jeg nok heller hjem :)

Dette er min liste hittil: (fyller inn og bytter når jeg får tips av tråder her inne)

Til sykehuset: (fødebagen)
- [ ] HELSEKORTET!!!!!
- [ ] Store bind
- [ ] Joggebukse
- [ ] Stor t-skjorte
- [ ] Ammesingletter
- [ ] Ammebh
- [ ] Ammeinnlegg
- [ ] Ullsokker
- [ ] Innesko(Crocs)
- [ ] Store truser
- [ ] Morgenkåpe
- [ ] Lader, øretlf og mobil.
- [ ] Skrivebok og penn
- [ ] Drikkeflaske
- [ ] Noe å spise, barer, sjokolade, cola til energi nivået kjeks etc
- [ ] Ammeputa
- [ ] Stort håndkle
- [ ] Salami/spekeskinke, muggost/brie
Toalettsaker
- [ ] Tannbørste
- [ ] Tannkrem
- [ ] Hårbørste
- [ ] Shampoo, balsam og dusjsåpe
- [ ] Bodylotion
- [ ] Håndkrem
- [ ] Leppomade
- [ ] Deo
- [ ] Mykt toalettpapir
- [ ] Salve til såre brystvorter
- [ ] Hårstrikk
- [ ] Ørepropper
- [ ] Sminke?

Baby:
- [ ] Babybody(hentesett)
- [ ] Pysj
- [ ] Sokker
- [ ] Lue
- [ ] Pledd
Digger at muggost står på lista :D

Ser det meste er oppsummert her :)

Setter ekstra utropstegn bak bind! Jeg likte ikke de svære på sykehuset og trengte heller ikke bleiene de hadde der så brukte nattbind med en gang nesten.
Og vannflaske! Brukte den mye under fødselen og etter.
Shampoo og balsam! Så digg med dusj etter fødsel :)

På SUS får man beskjed om å ha med sånne nettingtruser fra apoteket. Det var det eneste jeg hadde for lite av forrige gang, enda jeg hadde med 2 stk. Prøver meg på 3 denne gangen, og håper på litt raskere fødsel/færre skift.

Ellers skal jeg ha med spekepølse til etter fødsel :-D Største savnet i graviditeten

På SUS får man beskjed om å ha med sånne nettingtruser fra apoteket. Det var det eneste jeg hadde for lite av forrige gang, enda jeg hadde med 2 stk. Prøver meg på 3 denne gangen, og håper på litt raskere fødsel/færre skift.

Ellers skal jeg ha med spekepølse til etter fødsel :-D Største savnet i graviditeten

Får vi ikke det lenger på sykehuset? Fått alt jeg trengte på sus med de to eldste av bind og nettingtruser osv..

Får vi ikke det lenger på sykehuset? Fått alt jeg trengte på sus med de to eldste av bind og nettingtruser osv..

Jeg fikk beskjed om å ha med selv desember 2014. Det var noe av det første jordmor spurte etter da jeg ble lagt inn. Sjekket igjen i går, og det står på hjemmesiden til SUS at dette ikke deles ut, men må tas med av den enkelte.

Jeg fikk beskjed om å ha med selv desember 2014. Det var noe av det første jordmor spurte etter da jeg ble lagt inn. Sjekket igjen i går, og det står på hjemmesiden til SUS at dette ikke deles ut, men må tas med av den enkelte.
:wideyed: Flaks for meg at du skrev det da, ellers hadde ikke jeg fått med meg det :) Hehe
Takk! Da er det bare å handle inn :)

Et skift og mat til mannen!
Vi måtte be mamma ta med ekstra sokker og boksershorts til han når hun kom på sykehusbesøk sist :p

:wideyed: Flaks for meg at du skrev det da, ellers hadde ikke jeg fått med meg det :) Hehe
Takk! Da er det bare å handle inn :)

Det er nok forskjellig frå plass til plass, eg fekk aalt eg trengte sist! Og har ikkje fått noko anna beskjed denne gong [emoji4] Men du kan jo høyre med jordmor di om ho veit [emoji5]

Det er nok forskjellig frå plass til plass, eg fekk aalt eg trengte sist! Og har ikkje fått noko anna beskjed denne gong [emoji4] Men du kan jo høyre med jordmor di om ho veit [emoji5]

Ja, skal høre med jordmor på sykehuset i dag :) de burde jo vite det der isåfall :) 8 og 11 år siden sist jeg fødte, så det kan jo absolutt ha forandret seg siden da :)

Back
Topp