tips til erstaning for godis?

Prox

Gift med forumet
om du er i bursdag, på lørdagskvelden og lignende, hva spiser du da om du skal passe på vekta? :)

Litt godis er jo greit, men hva kan erstatte, og hva gjør dere om dere feks er på besøk og det blir servert godsaker, spiser dere det som blir servert?

Om jeg er på slankern har jeg fremdeles en dag hvor jeg får kose meg litt. Man MÅ ikke hive inn da :p Går å kose seg med litt også :) Hadde som regel lørdagen da som kosedag :)
Spiser det jeg blir servert ja. Går ann å begrense seg selv.

Om jeg ikke har en kosedag i uka går slankinga til helvete da jeg helst blir desperat til slutt :p

Spiser det som serveres, men dersom jeg skal tilby annet enn godteri går det mye i friske bær eller fruktsalat, gjerne med lett vaniljekesam (noen liker den nye med smak av lime). Oppskåret ananas er godt, druer, hjemmelaget fruktis, smoothie, litt grovere pannekaker eller vafler.Grønnsaker og dip.

Om jeg er på slankern har jeg fremdeles en dag hvor jeg får kose meg litt. Man MÅ ikke hive inn da :p Går å kose seg med litt også :) Hadde som regel lørdagen da som kosedag :)
Spiser det jeg blir servert ja. Går ann å begrense seg selv.

Om jeg ikke har en kosedag i uka går slankinga til helvete da jeg helst blir desperat til slutt :p
Signerer denne ;)

Oppskåret frukt, friske bær, grønnsaker og dipp, frozen yoghurt :)

Spiser kake o.l , men myyyyye mindre enn hva de andre gjør:)

Det eneste jeg har funnet som kan erstatte godis er mørk sjokolade eller atkinsbarer. Rett og slett fordi det stiller søtsuget litt, men det er ikke så godt at jeg får lyst på mer. Så da spiser jeg også mindre og lysten blir gradvis borte.
Frukt hjelper ikke her, det er jo en fullstendig annerrledes smak for min del. Dessuten er jeg ikke glad i syrlige ting. Spiser heller grønnsaker enn frukt.

Er jeg i selskap så spiser jeg det som blir servert, men man kan jo godt begrense seg. Jeg har hatt et par episoder i det siste der jeg har vært i bursdag, og kun har tatt kake en gang. Jeg merket det ikke der og da, men ble temmelig stolt da jeg oppdaget det :D Jeg som spiser og spiser klarte å begrense meg helt av meg selv :D

Spiser men bare små mengder. Uhøflig å takke nei om man blir tilbudt.
Noen biter mørk sjokolade er sunt og godt. Frukt. Grønnsaker med dip.
Mitt tips er å spise kveldsmat, det stilner suget på kveldene. Og gjerne en sunn dessert etter middagen.

Jeg er ikke på slankeren, men jeg tåler karbohydrater veldig dårlig.
Jeg lager/ baker som regel noe til meg selv eller tar med nøtter og mørk sjokolade.

om du er i bursdag, på lørdagskvelden og lignende, hva spiser du da om du skal passe på vekta? :)

Litt godis er jo greit, men hva kan erstatte, og hva gjør dere om dere feks er på besøk og det blir servert godsaker, spiser dere det som blir servert?

Om jeg er hjemme og må ha noe så kan jeg spise litt popcorn light. Om jeg MÅ ha noe søtt spiser jeg noen druer, eller tar meg en tyggis. :)
Når jeg er borte holder jeg meg unna godsaker, det er veldig vanskelig de første gangene å se at andre dytter i seg, men man blir vant til det. :)

Back
Topp