Tips til en god håndkrem?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Hver høst og vinter, gradene går under 10 grader, og nærmere 5 grader så blir hendene og fingrene mine så tørre og de sprekker. I tillegg jobber jeg i hjemmesykepleien å bruker håndsprit daglig på jobb så det gjør det værre, i tillegg svir det ekstremt for hendene er så tørre. Jeg trenger en god håndkrem. Hvilken håndkrem anbefaler dere?

Pattesalve. :)

Hver høst og vinter, gradene går under 10 grader, og nærmere 5 grader så blir hendene og fingrene mine så tørre og de sprekker. I tillegg jobber jeg i hjemmesykepleien å bruker håndsprit daglig på jobb så det gjør det værre, i tillegg svir det ekstremt for hendene er så tørre. Jeg trenger en god håndkrem. Hvilken håndkrem anbefaler dere?
Om du jobber i en jobb som krever spriting/hyppig vask av hender, vil du måtte trenge en heftigere hudkrem enn de som selges til «vanlige folk». Bruk av vanlig hudkrem vil gjøre det enda værre for deg! Det du trenger er skikkelige saker av industrikvalitet. Vi hadde en sånn hudkrem/hudbeskyttelsessalve på sykehuskjøkkenet. Husker ikke navnet her i farten, men den var ekstremt seig og tykk og la seg som ei hinne på hendene. Fungerte ypperlig, og var det eneste som hjalp. Men denne fikk man ikke så lett tak i, tror den måtte spesialbestilles. Snakk med HMS-ansvarlig på jobben din om å få en slik hudsalve til deg. Den minnet mer om vaselin enn krem.

Neutrogena sin håndkrem med Norwegian formula, den med rød kork. Den et veldig bra,lindrer nesten med en gang. Selv tørre sprukne hender lindres veldig av bare én gangs bruk.

Samme her :shifty: Har prøvd mange håndkremer. Liker denne best:
https://www.komplettapotek.no/product/898454/hud-og-haar/haand-og-negl/decubal-hand-creme

Jeg orker ikke håndkremer som bruker lang tid på å tørke inn, eller er «fettete» etter at den har tørket, for da passer det seg aldri å ha på håndkrem :p
Jeg kjøpte denne håndkremen som er på den linken. Den var på tilbud, 2 for 1 å hun på apoteket anbefalte også den. Så da prøver jeg den en stund. Kjentes god ut når jeg smørte meg istad :)

En fet krem uten parfyme. Feks. A-crème eller Apobase (gul tube).

Jeg tror du burde velge en håndkrem som trekker raskt inn og kan brukes ofte, for man vasker seg ofte i den typen jobb. Snakker av erfaring.
Jeg valgte alltid å heller være tørr enn å smøre meg så ofte, for jeg fant aldri en håndkrem jeg var fornøyd med.
Men!
I fjor oppdaget jeg O'Keefe håndkrem. Den trekker raskt inn og er drøy i bruk, hadde jeg fortsatt jobbet på sykehjem ville jeg definitivt brukt denne etter hver håndvask. Du får kjøpt den på både Jernia og Europris, sikkert flere andre steder også.

Bruker helosan, foreløpig mest fornøyd med. Jobber i bhg og vasker hendene ofte. På høst/vinter sprekker huden om jeg ikke er flink til å smøre.

Med det sagt, så frister det å prøve o'keefe altså!

Back
Topp