Tips til en god glutenfri dessert?

• Trådstarter Trådstarter .............
  • Opprettet Opprettet
?

.............

Guest
Jeg skal ha jentekveld med 10 jenter neste lørdag. Om to uker til så gifter venninna mi seg så vi skal ha et lite "utdrikningslag"..
Bruden har gluten allergi,så trenger tips til en god kake som alle kan like:)

Hun er ikke så glad i cupcakes, muffins o.l.

Er det forresten trygt noen med cøliaki å spise icing? Kanskje dumt spm, men vil ikke hu skal bli skikkelig dårlig pga kaka mi=/

Kan du ikke ta en enkel dessert da? Masse deilige bær (gjerne frosne), masse revet hvit sjokolade og inn i ovnen til det er smeltet og servèr med is?

Labambie skrev:
Kan du ikke ta en enkel dessert da? Masse deilige bær (gjerne frosne), masse revet hvit sjokolade og inn i ovnen til det er smeltet og servèr med is?

Jo, det kunne jeg, men hun er et skikkelig kakemonster=D

Hva med pavlova?

wegie skrev:
Hva med pavlova?

hmm:) ja den kan jeg notere meg ned..

alle kaker kan lett bakes uten gluten ved å erstatte hvetemel med toro glutenfri kakemix.

-er gjærbakst som byr på litt utfordring, ikke kaker :)

Panna Cotta er en nydelig dessert!
Har en veldig god oppskrift pådet på bloggen min.

Ellers er suksessterter også glutenfrie. Har oppskrift på det og på bloggen, men det finnes mange forskjellige oppskrifter rundt på nettet.

Miriel skrev:
Panna Cotta er en nydelig dessert!
Har en veldig god oppskrift pådet på bloggen min.

*Vann i munnen* jeg elsker panna cotta!!!!

Ja jeg vet det fins oppskrifter,, Tror jeg skal lage gulrotkake med ostekrem;) hehe

Men skal definitivt forsøke panna cottaen din en gang:) NAM!!

http://glutenfrittliv.blogspot.com/

På denne blogen finner du kanskje noen gode tips. Ellers er det viktig å bruke helt rene redskap når du skal lage glutenfri mat. Er man ekstremt allergisk mot gluten kan selv rester av gluten på kjøkkenredskap gi seg utslag i reaksjon.

Back
Topp