Tips til dere som har flosstepper!

Entil

Elsker forumet
Jeg har ordentlig "lang-håra" floss-tepper, og synes særlig det ene er blitt så stygt fordi flossen er trykket ned[>:]
Fant ut jeg skulle prøve å gre det opp, og gikk ut og henta minsten sin rive (en sånn liten som han bruker i sandkassa)[8D]

Og det ble sååå bra[:D] Fikk nytt teppe igjen, jo[8D]

Takk for tipset! Hadde det ute en dag og det var jo kjempefint under bordet der ingen går, mens der vi går mest på det er det jo blitt skikkelig stygt. Skal prøve ut tipset ditt [;)]

I samme slengen;
Jeg har ikke flossteppe, men skal kjøpe! Hvilket anbefaler dere? Syntes de er så dyre jeg...[8|]

ORIGINAL: Kaizer

I samme slengen;
Jeg har ikke flossteppe, men skal kjøpe! Hvilket anbefaler dere? Syntes de er så dyre jeg...[8|]

Jeg liker best Linie Design sine flosstepper pga at de har forkjellige strukturer og fargespill... Også er de håndvevde. Jeg er aller mest glad i de som har mye ull... Men de er dyre da[:o] 
Ta en tur rundt og se hva du liker... Enormt utvalg i flosstepper for tiden[:)]

ORIGINAL: Entil

ORIGINAL: Kaizer

I samme slengen;

Jeg liker best Linie Design sine flosstepper pga at de har forkjellige strukturer og fargespill... Også er de håndvevde. Jeg er aller mest glad i de som har mye ull... Men de er dyre da[:o] 
Ta en tur rundt og se hva du liker... Enormt utvalg i flosstepper for tiden[:)]

Ja, det er jo akuratt det... [:o] 

Kaizer: vi kjøte Ikea Stockholm! de har samme materiale som sine myyyye dyrere "søsken", består av 100% ren ny ull (utenom under selve teppet)! Er veldig fornøyde iallefall. Tett veving er det også, og lyse farger:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

Kaizer: vi kjøte Ikea Stockholm! de har samme materiale som sine myyyye dyrere "søsken", består av 100% ren ny ull (utenom under selve teppet)! Er veldig fornøyde iallefall. Tett veving er det også, og lyse farger:)

Og koster 2.500,- [:o] Skal liksom ut med så mange tusen til disse guttene kommer! [8D] 
Men takk for tips, skal ut å kikke litt!

joooa, det er sant;) men tilsvarende koster mellom 6-8000 andre steder[:)] men finnes jo flosstepper som ikke er ull også da, men syntetisk. de er jo ofte mye billigere:)

har fra bohus, husker ikke hva det heter. er kjempe fornøyd med det! blir ikke så nedtråkka, lett å gjøre rent og syns det er veldig pent[:D] betalte 1500 for det på tilbud.

ORIGINAL: kariannemor

har fra bohus, husker ikke hva det heter. er kjempe fornøyd med det! blir ikke så nedtråkka, lett å gjøre rent og syns det er veldig pent[:D] betalte 1500 for det på tilbud.

Super Shaggy, tenker jeg[:D] Helsyntetisk, og finnes i masse, masse farger...

ORIGINAL: frk dings

Stemmer, di har vi og. Har faktisk 3 stk. Forskjellige str da. Men tror ikke vi betalte mer enn litt over 3000 for alle tre[:D] Våre er beige/hvit farge. Kjempe lett å holde reint og ser ut som nye når en støvsuger dem. Vi har hatt dem ute til vask og. Høytrykkspyler og 1.5 dag med tørke så var di på plass i stua igjen[:D] Det ble sølt rødvin på det ene en gang og det var bare til å ta kaldt vann å vaske det bort. Det hadde aldri funka på ett i ull. ei veninne av meg har i ull, og det er hvertfal ett år gammelt. Hun støvsuger seg gla og har alltid hvite dotter på sokkene pga teppet. Slik blir det ikke med syntetisk.
Jeg hater å støvsuge så er glad jeg valgte det vi har,hehe[8D]

Ja, Super Shaggy-teppene er kjempefine sånn[:)] Røyter nesten ikke og er lette å holde rene. Også finnes de i utrolig mange flotte farger[:)]

Men det er forskjell på ull og ull også altså, når det gjelder røyting og hvor lett det er å fjerne flekker[;)]
Kommer helt ann på kvaliteten på ulla som er brukt og hvordan teppet er vevd...

To av våre har mye ull (i kombinasjon med forskjellige kunstfiber), og de røyter ikke i det hele tatt... De er mye tykkere (og sykt mye tyngre) enn de fleste andre floss-tepper. 
Dessuten er de ikke helt lyse heller (det ene er sort med hvitt og det andre grått med både sølv, grå, brune, hvite og sorte tråder), så flekker vises ikke nesten uansett[8D]
Jeg selv liker ull fordi det er så lunt og varmt å gå på[:D]

ORIGINAL: frk dings

Stemmer, di har vi og. Har faktisk 3 stk. Forskjellige str da. Men tror ikke vi betalte mer enn litt over 3000 for alle tre[:D] Våre er beige/hvit farge. Kjempe lett å holde reint og ser ut som nye når en støvsuger dem. Vi har hatt dem ute til vask og. Høytrykkspyler og 1.5 dag med tørke så var di på plass i stua igjen[:D] Det ble sølt rødvin på det ene en gang og det var bare til å ta kaldt vann å vaske det bort. Det hadde aldri funka på ett i ull. ei veninne av meg har i ull, og det er hvertfal ett år gammelt. Hun støvsuger seg gla og har alltid hvite dotter på sokkene pga teppet. Slik blir det ikke med syntetisk.
Jeg hater å støvsuge så er glad jeg valgte det vi har,hehe[8D]

Ja, Super Shaggy-teppene er kjempefine sånn[:)] Røyter nesten ikke og er lette å holde rene. Også finnes de i utrolig mange flotte farger[:)]

Men det er forskjell på ull og ull også altså, når det gjelder røyting og hvor lett det er å fjerne flekker[;)]
Kommer helt ann på kvaliteten på ulla som er brukt og hvordan teppet er vevd...

To av våre har mye ull (i kombinasjon med forskjellige kunstfiber), og de røyter ikke i det hele tatt... De er mye tykkere (og sykt mye tyngre) enn de fleste andre floss-tepper. 
Dessuten er de ikke helt lyse heller (det ene er sort med hvitt og det andre grått med både sølv, grå, brune, hvite og sorte tråder), så flekker vises ikke nesten uansett[8D]
Jeg selv liker ull fordi det er så lunt og varmt å gå på[:D]

hørtes veldig riktig ut[:)] 
har langhåra katt som røyter endel, og  alle andre tepper vi har hatt har blitt stygge med en gang selv om jeg støvsuger mye, men dette er like fint ennå(hatt det ca 6 mnd). var litt spontankjøp, tok det bare med når vi kjøpte sofaen for er så kaldt på gulvet her, hadde egentlig ikke veldig trua på det.

enig i at ull er lunere, hadde det ikke bare vært et spontankjøp hadde vi nok kjøpt ull. men angrer ikke på at jeg ikke kjøpte det[:D]

jeg er veldig fan av alt som er liksom...tja..naturlig eller skikkelig eller hva jeg skal si da.. som tregulv istedefor laminat, ull istedefor syntetisk, glass istedefor plast.. hvis dere skjønner. så det + det at ull er mye lunere og varmere, var det vi falt for da:) men der er man forskjellig, og man har jo også forskjellige krav og ulik bruk. feks har ikke vi dyr osv, så enklere for oss med tregulv og sånn da:) vårt loet i starten, de fleste ulltepper loer i 1 år feks, men så slutter de:) så spørs helt hva man vil ha:) 

Back
Topp