tips til dere med ørebetennelse

Trultemor86

Elsker forumet
jeg får ørebetennelse 1 gang i året ca. typisk på høsten. og siden man har gått mer og mer bort fra antibiotika så bruker jeg alle kjerringråd for det de er verdt.
har alltid dryppet babyolje i øret for å lindre, og det har hjulpet.

fikk nytt tips jeg vil dele med de som ikke vet det fra før;

hakk masse hvitløk opp i en halv dl olivenolje, og la det trekke noen timer / til neste dag.
drypp det inn i øret med feks en sprøyte eller lignende.
ja, jeg følte jeg stinka hvitløk, men det hjalp hvertfall :)

nå venter jeg på å få hele hørselen på det venstre øret tilbake [:D]

ORIGINAL: merete_80

Leste et annet tips her på bv. Mener man skulle massere foten, mellom tå 3 og 4 (langetå og ringtå??[8D] - aner ikke hva tærne heter)

å? det skal jeg jammen prøve. takk for tips :)

Der er også en kinesisk (tror jeg..[8|] iallefall asiatisk..) behandlingsmetode som skal være bra. Lysbehandling. Der man ruller en form for vokslys til et kremmerhus og stikker det inn i øret, så tenner man på den ytterste delen og lar den brenne til en bestemt tid eller lengde. Høres skummelt ut, men er visst helt smertefritt og veldig effektivt, da det gjør noe med trykket bak trommehinna.

Var en dårlig forklaring, men husker bare delvis da jeg leste det i et ukeblad for lenge siden. Vurderte det nemlig til gutten min, da han har hatt 9 ørebetennelser på 11 måneder [:-] Men han fikk fjerna en hel masse polypper og har blitt helt fin etter det, så det var ikke nødvendig.

åja, ørelys? :)
det har jeg prøvd! men det funker ikke mot proppen her... den sitter enda, 2 uker! jeg blir gal snart...

ørelys selger de på helsekost butikker. er ikke skummelt i det hele tatt :) men ganske greit å få rensket opp der inni mellom :P

du må ligge heeelt i ro, og derfor tror jeg det egner seg best på barn som skjønner slikt :)

men tusen takk for tips :)

hvordan går det forresten med eksemen til Evelina?

Hei, kjekt du spør :)

Det går mye bedre, tar forhåndsregler nå som hvilken fuktighetskrem jeg smør med morgen / kveld, ingen såpe i badevannet, ikke tøymykner osv.

Hun er hos pappan sin nå i helga, men såg hun hadde fått noen røde tørre områder på bena og magen igjen før hun reiste [:'(]
Så det er nok noe som kommer til å vedvare fremover..

Back
Topp