Tips til dere kvalme!

LilleVinter

Flørter med forumet
Legen (og helsenett.no) foreslo b6 mot kvalme og det har hjulpet veldig! Har gått fra å nesten miste livsgnisten, til å fungere tilnærmet normalt igjen :) KAN selvfølgelig være tilfeldig med tanke på at jeg er i uke 11, eller placebo, men tviler da hverken ingefærtabletter, seaband, link og alt det andre jeg har prøvd, har hjulpet. Det snudde ila kvelden samme dag som jeg tok vitaminen og går på 4 dagen nå. Man skal ta de i samråd med lege, så jeg anbefaler kun dette. Man får kjøpt de reseptfritt på apotek under navnet Pyridoksin.

Legen (og helsenett.no) foreslo b6 mot kvalme og det har hjulpet veldig! Har gått fra å nesten miste livsgnisten, til å fungere tilnærmet normalt igjen :) KAN selvfølgelig være tilfeldig med tanke på at jeg er i uke 11, eller placebo, men tviler da hverken ingefærtabletter, seaband, link og alt det andre jeg har prøvd, har hjulpet. Det snudde ila kvelden samme dag som jeg tok vitaminen og går på 4 dagen nå. Man skal ta de i samråd med lege, så jeg anbefaler kun dette. Man får kjøpt de reseptfritt på apotek under navnet Pyridoksin.

Hvor stor dose tar du? [emoji5]

Hvor stor dose tar du? [emoji5]

Tablettene jeg har er på 40mg og jeg tar en morgen og en kveld. Tenkte å prøve meg på en om dagen noen dager nå som det har roet seg, hvis jeg tør. Er alt for behagelig å være i form.. :) Som sagt, forhør deg med lege om hvor lenge/ hvor mye du bør ta. De er vannløselige så jeg tror ikke man får tatt for mye, men jeg skal spørre legen på fredag også kan jeg oppdatere tråden. :)

God bedring! :)

Oppdatering etter legetime.. Man kan ikke ta for mye b6, så det er bare å ta to tabletter om dagen så lenge det trengs mot kvalmen :)

Back
Topp