Tips til de som er Kvalme. =)

LYKKE oktober 2012

Blir kjent med forumet
Etter 2 uker med konstant kvalme så har jeg jo funnet ut av litt. hehe

Det som er enklest å spise og holde nede (for min del.)
Er fine knekkebrød Type Frokost Knekkebrødene til Wasa.
Jeg orker ikke lenger kjeks. Blir kvalm bare av tanken. For mye smak på de.
Men de fine knekkebrødene er super å spise tørr. Og for litt friskere variant så har jeg tynt lag med smør på, og ett par skiver agurk. Helt supert.

Vannmelon er også helt fantastisk. Får i meg vann, og litt magefyll samtidig.

Det skal sies at jeg tar også Postafen. Noe som gjør at jeg i det hele tatt "lever" akkurat nå.
De hjelper også sånn at jeg sover gjennom natten. Noe som ikke var en selvfølge før jeg begynte på de. :)

Til de som absolutt ikke skal ta kvalmedempende. Så kan jeg si som legen sa til meg.
At hvis allmenntilstanden er så utrolig dårlig, er det mye mer skadelig for barnet enn postafen, som han sier ikke er skadelig i det hele tatt. Så er ikke alltid det er rett å stå på prinsippene sine.

Jeg tok postafen i en uke eller noe etter jeg kom tilbake fra sykehuset.

jeg lurer faktisk på hvorfor det står i pakningsvedlegget at man ikke skal ta det når man er gravid med mindre man er helt nødt og at man da i såfall maks kunne ta 2 tabletter - og legen sier det er helt ufarlig?
Er det fordi det ikke er testet kanskje?

Jeg ble mer skremt av pakningsvedlegget enn hva leger har sagt så jeg tok bare 2 om dagen, men så har gudskjelov formen bedret seg på egen hånd så nå er jeg på uke 2 uten piller og overlykkelig for det :))

Noe jeg også spiste etterhvert var ristet brød med gulost, følte at det ble litt "friskere" enn en vanlig tørr brødskive hehe

Matutvalget er uansett vanskelig når man er så kvalm da :/
Man føler man trenger noe og har egentlig lyst på noe - man bare ANER ikke hva hehe

Hva med ingefærtabletter istedet for postafen? Mannen min brukte det mye på sjøen for sjøverk.. Skulle vell fint gå an å bruke det;-) Det er ihvertfall ikke skadelig.. Synes norske leger råder oss til tablett-taking uansett hva det gjelder.. 
Jeg skal iallefall ta ingefærtabletter som jeg kjøper på apoteket mot kvalmen...

Vet ikke hvorfor det står at man bare skal ta hvis man er nødt.

Men legen min forklarte det med doseringen. Og det er fordi de aller fleste blir veldig døsig av de. Men han doblet dosen min (fungerte ikke så lenge på meg). Og sa at så lenge jeg ikke kjørte bil, eller hadde små jeg må ta meg av. så er det jo bare å legge meg hvis jeg blir døsig. Så det var ingen problem. :)

Ja jeg sitter daglig å drømmer om alt jeg skal spise når kvalmen forhåpentligvis gir seg. hehe
Spiser veldig bevisst ikke ting jeg "elsker" nå. :)

Hvis det er andre naturlige ting som fungerer for deg/dere så for all del! =)

Regner med at for de aller fleste er medisiner siste utvei, som det var for meg. Men tilogmed som siste utvei så er det enkelte som frykter for å ta de. :) det er det som er litt dumt..

Jeg har prøvd det aller aller meste. :)

Men jeg ble så redusert at legen ikke så noen annen utvei.

LYKKE.30.10.12 skrev:
Hvis det er andre naturlige ting som fungerer for deg/dere så for all del! =)

Regner med at for de aller fleste er medisiner siste utvei, som det var for meg. Men tilogmed som siste utvei så er det enkelte som frykter for å ta de. :) det er det som er litt dumt..

Jeg har prøvd det aller aller meste. :)

Men jeg ble så redusert at legen ikke så noen annen utvei.

helt enig, er som oftest siste utvei.
Jeg har forsøkt både ingefær kapser, ingerfær te, spise lite og ofte, kjeks, akupunktur, seaband og ingenting hjalp noe som helst.

Utrolig bra å høre at det går bedre med deg! Har tenkt endel på deg :-)
Jeg må også si at Postafen er en av grunnene til at jeg i det hele tatt kan glede meg litt over å være gravid...

Back
Topp