Tips til dårlig nattesøvn?

Bluebella

Blir kjent med forumet
Noen som har noen gode råd for dårlig nattesøvn?

Dersom jeg våkner, enten av jentungen, tissetrengt eller noe annet, så klarer jeg ikke å sove igjen! Magen er jo ikke så altfor stor, kjenner den, men føler ikke at det er problemet til søvnfraværet! har bare en uro i kroppen og kan ligge i flere timer før jeg sovner igjen.

Alt for tidlig å miste nattesøvnen! er jo ferdig utslitt når ungen dukker opp.....
 
Kjenner meg igjen i det jeg også. Har dessverre ingen gode tips utenom å prøve å ta det igjen litt på dagen. Jeg sover for eksempel i lunsjpausene på jobb for tida :p Blir jo fantastisk lite sosial på jobb av det da...
 
Jeg kjenner meg også veldig igjen, sover generelt elendig for tiden og har gjort det i ca en mnd.. Blir liksom bare liggende våken og det er vanskelig å snu :(
 
Sover veldig urolig og ligger mye våken jeg også.. Jeg har begynt å drikke varm melk med en liten dæsj honning i før jeg legger meg ettersom varm melk skal gjøre en døsig. :p Ellers er jo Kamille-te noe som skal hjelpe på søvnen og være beroligende. Det er også viktig å ikke legge seg sulten, ha ro rundt seg før legging og ikke se på en lysende skjerm slik som pc, mobil etc. rett før man legger seg. Å stå opp og legge seg til noen lunde samme tid hver dag og å være litt fysisk aktiv i løpet av dagen er også viktig. Jeg er litt for urutinert til å klare alle disse tingene, så kan ikke uttale meg om det hjelper veldig, men kan jo være verdt å prøve. :)
 
Titter innom fra mars-forumet!
Trist, men så deilig å se at flere sliter med søvnen.
8 uker nå med maks 4 timer per natt, ofte mindre!
100% jobb til nå, men 50% fra denne uka.
Blir helt utslitt i psyken, og det er tungt å kombinere jobb og familieliv for tida. Det fører til tidvis dårlig stemning hjemme. [emoji43]
 
Back
Topp