Tips til dåpsgave?

mari@

Glad i forumet
Jeg skal i barnevelsignelse til min niese (og være fadder) neste helg, men klarer ikke å komme på noen gode ideer til dåpsgave. Hun er 6 måneder, og har en storebror - så jeg tenker at det kunne vært koselig å gi noe ordentlig jentete[:)]

Noen ideer?

JA! skal i dåp selv, og denne gaven er helt genial, og den brukes hver dag.

www.babydesign.no

her kan man velge dikt osv, og dato, til å sette på serviset, og motiv. det er råflott! vi fikk det til dåpen til snuppa, og fetteren hennes skal døpes 21.mai, og han får med løvemotiv på av oss:D

Jeg var fadder i fjor på denne tiden, og jeg kjøpte en barnebibel til guttebassen. Denne finnes både i gutte og jenteutgave. Nå er gutten eldre, og når jeg er på besøk leser vi litt i denne sammen. Kjempefin gave som også foreldrene satte pris på!

Barnesølje[:D] DET skal jeg ønske til Knerten.. Oppdaget i fjor da jeg sydde festdrakter at å kjøpe 3 søljer kosta penger og tenkte at  DET skulle jeg ønska dem i dåpsgave[;)]

ORIGINAL: siven79

Jeg har ett sånt emaljert armbånd som jeg fikk da jeg ble døpt. Det er sååå fint. Og det kan man bygge på om man vil bruke det som voksen og.

Jeg har latt mitt være for jeg har tenkt at jeg skal bruke det til mine døtres dåp (om jeg fikk noen) og det får jeg jo nå [:D]

samme gjorde jeg. og halvt års bildene fra fotografen viser at hun har mine dåpssmykker på seg, og jeg har ringen jeg fikk fra pappa'n hennes, og armbåndet jeg kjøpte da vi traff hverandre på Mauritius...
skikkelig symbolikk med andre ord!
(tok nærbilde av når hun holder fingeren min)

ORIGINAL: mitt lille frø

Har du spurt hva dem ønsker seg? Er kanskje lurt. Bedre å gi noe man har bruk for enn noe dill dall. Som bare blir liggende..

Enig!! Eller du kan jo foreslå noe du har lyst og kjøpe så klart[:)] Kan jo hende fler har tenkt kjøpe det samme[;)]
som snuppa vår, fikk 3 hjertesmykker...... og det er jo ikke gøy og bytte en dåpsgave. vi bytta de ikke, siden de alle var såpass forskjellige. men de som gav følte seg litt dumme som kom m "d samme". var egentlig noen til som ville kjøpt hjertesmykke. men siden de hørte ho skulle få et lot de vær.. så det kunne blitt 4[8D]

barne stol i tre, som man kan male navn, fødsel dato på.
og evt. kjøpet et stort klistremerke til sete. eks. olebrum.

Takk for mange gode forslag[:)] Barnesølje var ingen dum ide - hun skal nemlig ha på seg "bunad" på 17. mai[:D] Får undersøke om de har sølje allerede. Ellers er det jo veldig koselig å gi et smykke, men som nevnt er det vel flere som tenker samme tanken... hmm, får nok tenke litt til før jeg drar ut og kjøper[;)]

ORIGINAL: nille18

vi var i dåp for ikke så lenge siden... sambo var fadder å vi kjøpte et sånt rør til å ha dåps attetsen i[;)] det er en ganske så smart gave egentlig, for det er ikke mange som tenker på det[;)]

får kjøpt på gullsmeden å det koster ikke mer enn max 400kr:)

jo, det er vel blant de vanligste gavene man kan få! jeg har ikke vært i EN dåp, hvor man ikke har fått en eller flere slike. selv fikk jeg 3.
sølv er bare dritt, det kan ikke brukes til noe, og blir bare svart, og må pusses hele tida.
dessuten synes jeg ikke sølv er så veldig jentete. det er mer for begge kjønn.

Har kjøpt en liten berganssekk til min nevø som skal døpes i juni. Storesøsteren fikk også det når hun ble døpt for drøye to år siden. Genial presang uansett om den lille skal begynne i barnehage eller ikke. Sekkene finnes i blått , rosa

jeg pleier å kjøpe bøker jeg..de litt store fine bøken til ca 400 kr. De har alltid blitt kjempe godt tatt i mot

Jeg har ikke kjøpt noe dåpsgaver selv, men veit fra dåpen til snuppa at jenter får MYE smykker[:)] Vi ble veldige glade for å få smykkeskrin gravert med navn og dåpsdato og rør til dåpsattest[;)]

Back
Topp