Tips til dåpsgave

FruG

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vi skal være faddere for en liten gutt neste helg og sliter med å finne på noe å gi dåpsgave :) de har en gutt fra før og sier de ikke kommer på noe å ønske seg til han :P
Siden vi er faddere har vi lyst å finne på noe spesielt, men jeg vet at foreldrene ikke er fan av f.eks dåpsattestholder etc og slike ting.

Noen som har noen tips? :)

Sangbok og eventyrbok :)

uten om sølv og de tingene du ikke var så fan av, så ønsket jeg meg sist baby leker, babygym, trehjulsykkel og fine bilde rammer.

Vi fikk en liten stol som de hadde malt navnet og fødselsdato i tillegg til et bilde av Ole Brumm. Den ble vi veldig glad for :)

Sølvkopp med navn. Sparebøsse fra Georg Jensen. Pen bok. Herresølje hvis det er tradisjon for bunad i familien. Teppe med navn. Gyngehest el. Gavekort til fotograf(f.eks inkludert et bilde med ramme) Sølvgaffel og eller skje.

• Gavekort (babyshop, BarnasHus, polarn og pyret osv)
• Noe utstyr de trenger (vi kommer blant annet til å ønske oss vognpose, madrass til kili-sengen, dundyne i juniorstørrelse)
• Penger på konto

Takk for mange gode tips :) skal vel klare å finne på noe nå ;)

Vi ga sånn Trunkikoffert til dattera til ei venninne. Til nevøen vår som vi er fadder på ga vi eventyrbok og hjemmestrikka teppe da vi var studenter.

Jeg kjøpte akkurat dåpsgave til tantebarnet mitt. Han får en grå blafresekk og kopp med bokstaven hans på og lokk med tut i turkis :D

Vi skal være faddere for en liten gutt neste helg og sliter med å finne på noe å gi dåpsgave :) de har en gutt fra før og sier de ikke kommer på noe å ønske seg til han :P
Siden vi er faddere har vi lyst å finne på noe spesielt, men jeg vet at foreldrene ikke er fan av f.eks dåpsattestholder etc og slike ting.

Noen som har noen tips? :)
Jeg fann ett pledd en gang på nettet som man bestiller med skrift på teks navn og fødselsdato. Både brukelig og minne for livet :)
Det vil jeg kjøpe til noen jeg skal i dåp til! Vet ikke når det blir bare :P

Se her: http://www.pledd.net/personlig-baby-pledd/

Sønnen vår fikk bl.a et bilde til å henge på barnerommet. Det synes vi var hyggelig. Ellers er det vel ikke feil med gaver som varer lenge? Barnesmykker er kanskje ikke så aktuelt for gutt, men hva med fine mansjettknapper eller slipsnål? Eller en fin kniv han kan få ta i bruk når han blir eldre?

En bilderamme der man setter inn bilde av barnet for hver mnd det første året, det fikk sønnen vår i dåpsgave. Ble kjempekoselig når jeg fikk satt inn alle bildene :joyful:

Noe ala dette f.eks:
1046849-9-1355430404654.jpg

Back
Topp