Tips til dåpsgave, gutt - HJELP

Babylykke81

Glad i forumet
Tante sitt sukker skal døpes 1 april, og vi er i tillegg faddere. Må jo kjøpe han noe flott men hva i all verden skal det være? Tror jeg styrer unna type sølvskjeer og tannglass i sølv (!) siden det ikke er særlig brukanes egentlig.
Har tenkt på smykke og sangbøker/eventyrbøker fra Barnas beste, men skulle gjerne hatt flere forslag.
Jeg driver med digital scrapping og en dag kommer jeg til å lage et album til han. Men det er for tidlig ennå.
Dere som har barn har vel sett hva som er suksess og ikke?
Wanna' give me som tips?

 
Vi kjøpe til nevø som mannen også var fadder til - en bil sparegris vi puttet penger inn i.
Er heller ikke så gira på bestikk og sånne ting.
Søstra mi ønsket seg til sin gutt en sånn rund ramme man kunne gravere fødselsdato, vekt og lengde og slike ting.
 
Til fadderbarnet vårt kjøpte vi slipsnål.. Det slo godt an og var en populær gave:)
 
Vi har en fast faddergave vi gir når vi er faddere (høres ut som vi er det hele tia, haha, men egentlig har vi faktisk vært det en del ganger nå). Vi gir et gullkorskjede og en barnebibel (i serien "Den store..." helst), vi syns det er en veldig passende gave når man sier ja til å være fadder og vi har enda tilgode å se at barnet får to av de tingene.
 
Tusen takk for flotte tips jenter :0)
 
Vi handler gjerne litt annerledes...  f.eks har vi gitt Bergans Barnehagesekk, Bergans Sovepose str. barn, Brio gåvogn, flere av de store hvite bøkene "Den store barnesangboka, Den store Dikt og Regleboka, Den store Astrid Lindgrenboka, osv.


 
Bunadsølv og bunadkniv fikk guttungen, det var veldig fin gave synes jeg...
 
Kjempe flotte tips, jenter :0) Nå har jeg bestilt et slikt pledd med navn/info på. Også skal jeg enten kjøpe et dåpssmykke eller bøker fra "Den Store..." ;)
 
Back
Topp