Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Flatula*
Jeg har ingen tips til deg. Men jeg lagde chili con carne i går [:o] Jeg gikk å prompa i hele går jo [>:][:D] Stakkars far og sønn [8D] Men det er jo veldig godt da [:)]
ORIGINAL: Ariada88
Kan ha tomatbønner i minestronesuppe f.eks [:)]
Også er deet en enkelt pølsegryte, med potetmos, røkte kjøttpølser, løk og tomatbønner + litt krydder. mener det var alt som skulle oppi, har oppskriften her hvis det er interessant [:)]
ORIGINAL: Ariada88
4. porsj
400 g pølser
1 ss smør
1 stor løk
2 bokser tomatbønner
1 laurbærblad
1 krm tminian, tørka eller fersk
evnt. 1 hvitløksfedd, hakket
rens og skjær løken i ringer, la den frese littt i smør. del opp pølsene. legg pølser, tomatbønner og krydder i gryta. la det stå og surre i ca 15 min. smak gryta godt til, og strø gjerne litt litt frsk timian eller persille over. serveres sammen med godt brød og en salat.
Kan også brukes f.eks. potetmos, det har vi gjort [:)]
Du kan jo også lage røkte kjøttpølser med poteter o.l., og i tillegg bare varme opp tomatbønner og ha ved siden av
ORIGINAL: namba
ORIGINAL: Trillemor82
i tacosuppe er det godt[:)]
Tell me more.[8D] Hvilken type bønner bruker du til taco? Kidney?
ORIGINAL: namba
i tacosuppe er det godt[:)]
Tell me more.[8D] Hvilken type bønner bruker du til taco? Kidney?
jeg bruker ikke bønner.. [8D] men fikk det servert en gang på barseltreff.. og jeg liker det egentlig ikke.. men det var godt.. hmm.. tror hu brukte tomatbønner eller noe.. men jeg er ikke så "bereist" i "bønneverden" at jeg kan svare deg på noe mer enn det gitt[8D]
ORIGINAL: Actrine
Lurer på om Olive har noen bønne-tips! [8D][:D]
hehe joda.. vi lager bønne gryte: en kjøttdeig, en løk steikes sammen, gjerne hvitløk, så en boks med tomatbønner og en boks hakkede tomater. Vips så har du en herlig gryte som ikke er sterk! Serveres med brød
Ellers har du 7-lags dip som jeg har lagt ut på privaten
ORIGINAL: Olive76
ORIGINAL: Actrine
Lurer på om Olive har noen bønne-tips! [8D][:D]
hehe joda.. vi lager bønne gryte: en kjøttdeig, en løk steikes sammen, gjerne hvitløk, så en boks med tomatbønner og en boks hakkede tomater. Vips så har du en herlig gryte som ikke er sterk! Serveres med brød
Ellers har du 7-lags dip som jeg har lagt ut på privaten
Hehe. Var i en litt annen verden enn den med mat jeg da jeg så overskriften.
Men prosten tipset meg under fredagslunsjen at bønner var bra til å fordrive Jehovas vitner med. Bare å be de inn å be semme med deg, så går de sin vei[8D]
ORIGINAL: *Flatula*
Jeg har ingen tips til deg. Men jeg lagde chili con carne i går [:o] Jeg gikk å prompa i hele går jo [>:][:D] Stakkars far og sønn [8D] Men det er jo veldig godt da [:)]