Tips til bruk av bønner?

namba

Forumet er livet
Jeg har lyst til å bruke mer bønner i maten jeg lager, men jeg kan kun å bruke det i chili con carne. er det noen som kan noen gode retter med bønner?

Jeg er ikke så glad i sorte bønner, men kidney bønner og tomatbønner liker jeg veldig godt ihvf.

Jeg har ingen tips til deg. Men jeg lagde chili con carne i går [:o] Jeg gikk å prompa i hele går jo [>:][:D] Stakkars far og sønn [8D] Men det er jo veldig godt da [:)]

ORIGINAL: *Flatula*

Jeg har ingen tips til deg. Men jeg lagde chili con carne i går [:o] Jeg gikk å prompa i hele går jo [>:][:D] Stakkars far og sønn [8D] Men det er jo veldig godt da [:)]

Du får google litt namba[:D]
Vi bruker ikke bønner. Det har liksom ikke falt seg sånn. Har en sånn indre følelse om at det ikke er så godt. Heehee.[;)]

Kan bare dytte tråden for deg, for jeg liker ikke bønner - som er grunnen til at jeg ikke spiser chili con carne heller

Åh - ja, slike bønner ja....[:D] Nei, den type bønner har jeg dessverre ikke kjenskap til, det har vi faktisk aldri.

Kan ha tomatbønner i minestronesuppe f.eks [:)]

Også er deet en enkelt pølsegryte, med potetmos, røkte kjøttpølser, løk og tomatbønner + litt krydder. mener det var alt som skulle oppi, har oppskriften her hvis det er interessant [:)]

ORIGINAL: Ariada88

Kan ha tomatbønner i minestronesuppe f.eks [:)]

Også er deet en enkelt pølsegryte, med potetmos, røkte kjøttpølser, løk og tomatbønner + litt krydder. mener det var alt som skulle oppi, har oppskriften her hvis det er interessant [:)]

Ja, hvis den er god så prøver jeg gjerne jeg.[:)]

jeg er ikke innamri glad i bønner. men det kan jo brukes i nachos etc også.. i tillegg til ulike gryteretter etc[:)]

4. porsj

400 g pølser
1 ss smør
1 stor løk
2 bokser tomatbønner
1 laurbærblad
1 krm tminian, tørka eller fersk
evnt. 1 hvitløksfedd, hakket

rens og skjær løken i ringer, la den frese littt i smør. del opp pølsene. legg pølser, tomatbønner og krydder i gryta. la det stå og surre i ca 15 min. smak gryta godt til, og strø gjerne litt litt frsk timian eller persille over. serveres sammen med godt brød og en salat.

Kan også brukes f.eks. potetmos, det har vi gjort [:)]

Du kan jo også lage røkte kjøttpølser med poteter o.l., og i tillegg bare varme opp tomatbønner og ha ved siden av

Du kan også variere den oppskriften over med linser! Det er også veldig godt, server gjerne med ris til!![:D]

ORIGINAL: Trillemor82

i tacosuppe er det godt[:)]

Tell me more.[8D] Hvilken type bønner bruker du til taco? Kidney?

ORIGINAL: Ariada88

4. porsj

400 g pølser
1 ss smør
1 stor løk
2 bokser tomatbønner
1 laurbærblad
1 krm tminian, tørka eller fersk
evnt. 1 hvitløksfedd, hakket

rens og skjær løken i ringer, la den frese littt i smør. del opp pølsene. legg pølser, tomatbønner og krydder i gryta. la det stå og surre i ca 15 min. smak gryta godt til, og strø gjerne litt litt frsk timian eller persille over. serveres sammen med godt brød og en salat.

Kan også brukes f.eks. potetmos, det har vi gjort [:)]

Du kan jo også lage røkte kjøttpølser med poteter o.l., og i tillegg bare varme opp tomatbønner og ha ved siden av

Takk for oppskrifen. Den skal prøves.[:)]

ORIGINAL: namba

jeg bruker ikke bønner.. [8D] men fikk det servert en gang på barseltreff.. og jeg liker det egentlig ikke.. men det var godt.. hmm.. tror hu brukte tomatbønner eller noe.. men jeg er ikke så "bereist" i "bønneverden" at jeg kan svare deg på noe mer enn det gitt[8D]

ORIGINAL: namba

jeg bruker ikke bønner.. [8D] men fikk det servert en gang på barseltreff.. og jeg liker det egentlig ikke.. men det var godt.. hmm.. tror hu brukte tomatbønner eller noe.. men jeg er ikke så "bereist" i "bønneverden" at jeg kan svare deg på noe mer enn det gitt[8D]

oki.[:)]

Lurer på om Olive har noen bønne-tips! [8D][:D]

hehe joda.. vi lager bønne gryte: en kjøttdeig, en løk steikes sammen, gjerne hvitløk, så en boks med tomatbønner og en boks hakkede tomater. Vips så har du en herlig gryte som ikke er sterk! Serveres med brød

Ellers har du 7-lags dip som jeg har lagt ut på privaten

ORIGINAL: Actrine

hehe joda.. vi lager bønne gryte: en kjøttdeig, en løk steikes sammen, gjerne hvitløk, så en boks med tomatbønner og en boks hakkede tomater. Vips så har du en herlig gryte som ikke er sterk! Serveres med brød

Hehe. Var i en litt annen verden enn den med mat jeg da jeg så overskriften.

Men prosten tipset meg under fredagslunsjen at bønner var bra til å fordrive Jehovas vitner med. Bare å be de inn å be semme med deg, så går de sin vei[8D]

ORIGINAL: Olive76

ORIGINAL: Actrine

Hehe. Var i en litt annen verden enn den med mat jeg da jeg så overskriften.

Men prosten tipset meg under fredagslunsjen at bønner var bra til å fordrive Jehovas vitner med. Bare å be de inn å be semme med deg, så går de sin vei[8D]

ååå... det tipset skulle jeg lest før i dag...[8D]

Har også hørt det.. ellers så funker det å vise dem veien til smits venner også hihi

ORIGINAL: *Flatula*

Nicket kom til sin rett med andre ord? [:D]

Back
Topp