Tips til brettspill hvor man samarbeider

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Hei!

Jeg lurer på om noen har tips til brettspill for en på 5,5 år hvor man samarbeider om å vinne? Han tåler veldig dårlig å tape, så vi prøver å finne noe hvor det ikke er én av spillerne som vinner/taper.

Vi har Barnyard Bunch, noe han synes er veldig morsomt :)

Eneste jeg greier komme på, er... Puslespill.
Evt lage egne varianter av spill. Feks "operation", at man ikke konkurrerer, men bare prøver få ut kroppsdeler. Eller alias (junior), der dere bare øver på ordforklaring..?

Eller, domino; type lage lengst mulig rekke sammen (det faktiske spillet har jeg aldri skjønt, hehe)

Eneste jeg greier komme på, er... Puslespill.
Evt lage egne varianter av spill. Feks "operation", at man ikke konkurrerer, men bare prøver få ut kroppsdeler. Eller alias (junior), der dere bare øver på ordforklaring..?

Eller, domino; type lage lengst mulig rekke sammen (det faktiske spillet har jeg aldri skjønt, hehe)
Puslespill er han ikke spesielt interessert i :P Noe som puslehjertet mitt blør litt av :P
Skal se om det andre er noe som kan falle i smak :)

Puslespill er han ikke spesielt interessert i :p Noe som puslehjertet mitt blør litt av :p
Skal se om det andre er noe som kan falle i smak :)

Ser den, er ikke noe for alle, det.. finnes jo et hav av brettspill, må vel finnes noe som er bare for gøy, uten å konkurrere også...

Du har vel sånn som mastermind og. Der konkurrerer du strengt tatt helst mot deg selv, da.

De fleste jeg finner når jeg søker på nett har gjerne litt høyere aldersanbefaling enn 5 år. Husker jeg spilte en del Pandemic i studietida, det er jo et høyaktuelt samarbeidsspill for tida. Tror det er 10+ da.

Googla litt mer, fant noen forskjellige men har aldri prøvd dem da..

https://www.amazon.com/Ravensburger-24952-24952-ABC-Island-Learning/dp/B077YC3BQW (mulig den er på tysk..)

https://www.adlibris.com/no/produkt/babblarna-kan-du-gora-spillet-se-33209321? (Denne er sikkert for barnslig)

Ellers lister denne siden opp en del (mye reklame på sida da..) https://gamecows.com/no/best-cooperative-games-for-families/

Jeg må spør litt er det bara spill eller reagerer han visst kan taper i kappløp , trikken mm?
Vi har en på 6 år som tålte veldig veldig dårlig med at tape. Men desværre det vi fikk veiledning fra Bup var at vi måtte lære han tape. Og jammen det var ikke lett men han lærte seg til slutt.

Jeg må spør litt er det bara spill eller reagerer han visst kan taper i kappløp , trikken mm?
Vi har en på 6 år som tålte veldig veldig dårlig med at tape. Men desværre det vi fikk veiledning fra Bup var at vi måtte lære han tape. Og jammen det var ikke lett men han lærte seg til slutt.
Han har generelle vansker med følelsesregulering, så ikke bare i forbindelse med spill. Jobber med BUP for å prøve å finne en årsak :)

Godt det ordnet seg til slutt :)

Hei!

Jeg lurer på om noen har tips til brettspill for en på 5,5 år hvor man samarbeider om å vinne? Han tåler veldig dårlig å tape, så vi prøver å finne noe hvor det ikke er én av spillerne som vinner/taper.

Kråkespillet! Der må alle spilldeltakere samarbeide om å få tak i all frukten før kråka spiser dem. Altså alle deltakerne taper eller vinner sammen mot kråka.

Hei!

Piratjakten er kjempe gøy!

Back
Topp