Tips til bra 7-seter?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Vi må ha ny bil siden vi nå blir 6 i familien. Er det noen her som har tips til bra 7- seter? Gjerne med firehjulstrekk!

Vi må ha ny bil siden vi nå blir 6 i familien. Er det noen her som har tips til bra 7- seter? Gjerne med firehjulstrekk!
Kommer jo Ann på hva prisklasse :wtf: Q7 er veldig kjekk fordi den har isofix i alle seter 3 bak og begge de «slå opp» setene. Men heller ikke den billigste :hilarious:

Jeg elsket min forrige bil Mazda 5 som var 7seter og angrer på at jeg byttet den ut.
Det er jo ikke en ny bil lenger da.

andre eldre biler er feks Toyota Previa.
Men tror ikke noen av de har 4hjulstrekk

Kommer jo Ann på hva prisklasse :wtf: Q7 er veldig kjekk fordi den har isofix i alle seter 3 bak og begge de «slå opp» setene. Men heller ikke den billigste :hilarious:
Ja, glemte å si noe om pris.. så billig og bra som mulig, haha:angelic: vi har en ganske ny bil nå og lurte på Skoda kodiaq.

Ja, glemte å si noe om pris.. så billig og bra som mulig, haha:angelic: vi har en ganske ny bil nå og lurte på Skoda kodiaq.
Kodiaq har jeg og lyst på! Kjempebil. Men den har kun isofix i 2 seter. Vet ikke hvor mange bakovervendte seter dere må ha?

Sniker fra April, kan virkelig anbefale nye Ford Explorer ladbar hybrid. En helt fantastisk bil

Vi har en Citroen C4 Picasso vi er veldig fornøyde med. Den har ikke firehjulstrekk, men har tredelte seter i baksetet med Isofix i alle tre seter. Helt genialt. Jeg er usikker på de to siste setene, da vi ikke har tatt dem i bruk enda. Også får man kjøpt dem til en ålreit pris sammenlignet med mye annet.

Kodiaq har jeg og lyst på! Kjempebil. Men den har kun isofix i 2 seter. Vet ikke hvor mange bakovervendte seter dere må ha?
Vi er har tre store barn så trenger bare 1 isofix! Problemet var at det var lang leveringstid på kodiaq og at de brukte er veldig dyre..:rolleyes: men den leder foreløpig:D

Vi er har tre store barn så trenger bare 1 isofix! Problemet var at det var lang leveringstid på kodiaq og at de brukte er veldig dyre..:rolleyes: men den leder foreløpig:D
Fordel med at brukt et dyrt, er at den faller lite i verdi, når bilen først er kjøpt er det kjekt for dere, kjipt akkurat når man betaler :hilarious:

Vi skal kjøpe Ford S-Max med firehjulstrekk, god plass og «luftig» bil!:)

Helt ny og billig henger ikke akkurat på greip for meg. Men jeg har hatt mange 7 setere med firhjulstrekk, og pr nå har jeg min absolutte favoritt, vw multivan. Romsligere bil finnes ikke.

Vw caravelle 2.5 tdi hadde vi da gutta mine var små :) (lang type.)
Fordelingen var : 2 foran, 2 bak, så 3 bak der igjen. Bakerst hadde vi GOD plass til bagasje/ eller to seter til ;) Da gutta skulle spille basket-kamp hadde jeg plass til hele laget i bilen (9 seter.)

Vi venter fjerde barnet nå og går over fra Ford S-max til nye Ford Explorer. Vi kjenner allerede på plassmangelen i S-maxn da vi har en liten hund og nå får fransk bulldogvalp neste mnd.. gleder oss til nybilen er klar :D:D

Sniker fra mai-gruppa. Vi har Volvo XC90 og er veldig fornøde! Veldig god plass, og jeg synes ikke bagasjeplassen er så ille med alle setene opp heller. En trenger ikke å ta opp begge de bakerste om man ikke har behov, og da blir det jo automatisk bedre plass. Vi har en 2009 modell, og det er isofix på i allefall to av setene. I tillegg er det innebygd «barnesete» i midten bak, praktisk om man har barn som er litt større.

Back
Topp