Tips til Blomster i hagen!

Mymelen

Gift med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Noen som har tips til blomster som passer i solrikt og i skygge?
Noen favoritter, planer og hvordan blomster planter du i potter?

Følger med på denne :)

Er selv veldig glad i Tagetes, men usikker på hva slags forhold dem egentlig skal ha.

Elsker dahlia. Men skyggeplanter har jeg ikke noe gode tips som blomstrer. Evt noen surjordsplanter... NRK grønn glede har en super side å søke etter forholdene som er i din hage. Hvilken herdighetssoner har du i hagen?

Jeg er glad i Georginer jeg. Det planter jeg i "tønnene" ute. Eller blir det litt kant lobelia og margeritter.
Ikke mye blomster her, konsentrerer meg om prydbusker og frukthagen:)

Jeg liker godt klematis
http://www.plantasjen.no/produkter/hageplanter/klatreplanter

Roser i alle str og farger

Stemor, margeritter(spanske også) og surfinia
http://www.plantasjen.no/produkter/sesong-planter

Jeg kunne egentlig gått på hagesenter hver dag. Må gjerne plante om på sommeren, da noe ikke går. Men det er bare gøy. Har alltid ca 20 forskjellige sorter.
i dag har vi kjøpt inn til grønnsakshagen også.

På gartnerier er de veldig flinke til å hjelpe, de har førstegangsblomster:p

Susanne med det sorte øye er favoritten min. Hun klatrer så fint:)

367x550.jpg

Disse her syns jeg er lettstelte og blir ofte gjengangere

200017903_1.jpg 100004725_1.jpg 200000458_1.jpg 200015358_1.jpg

De skulle jo være med navn på disse blomstene dao_O

Åå, denne tråden vil jeg følge :) Har endelig en stor hage å plante i og gjøre fin, nå som vi har fått kjøpt oss hus :) :)

Åh masse flotte tips! Takk :-D kunne også gått i plantasjer dagen lang, men for å se. Skal jeg kjøpe så blir jeg bare forvirret.

Rhododendron har jo nydelige blomster. Noen er små og trives best i halvskygge. Det er også noen av denne arten som ser ut som lyng som er helt vidunderlige og som blomstrer senere. De må stå i surjord, og ha er hosta og fin sammen.

Ridderspore er og en av mine favoritter, liljer og som tidligere nevnt klematis.

Jeg har noen bilder fra hagen min på instagram @juleansjos. Kommer vel flere i år.

Jeg har plantet ringblomster. Håper de blir fine så jeg får brukt dem til noe. Hvis de blir mange og trives, så kanskje jeg får til ringblomstsalve eller noe :)

Back
Topp