Tips til bleieutslett

hissigproppen

Forumet er livet
Snuppa har fått bleieutslett, og vi har på salve, men syns ikke det funker fort nok...

Vi har prøvd å lufttørke en del, men lille prinsesse truseløs liker så godt å tisse på stellebordet [:-]

Hva er den greia med potetmel? Hvordan gjør man det, steg for steg? (ellers risikerer hun å bli rulla i potetmel stakkars [:D])

Zink salve er det som fungerer best her[:)]

tørk det t med potetmel... strø det på og la henne være naken ett par timer..etter det vasker du med bare VANN og klut.. ikke våtservietter og jeg anbefaler og smøre på en salve som heter inityol... den er supe bra!!! ser forskjell fra bleieskift til bleieskift[:D] gjorde hvertfall det her[:D] håper d hjalp ps zink salve gjorde d bare værre på leo[:'(]

det som funka her var zink eller helst inotyol, hadde på de først, å så smurte jeg et tykt lag med vaselin uttapå[:D]

Vi smører med Sebamed Baby Stellekrem og Erik har ikke vært sår eller noe annet siden vi begynte med den [:)]

ORIGINAL: nica85

ORIGINAL: Mamman til leo!!

tørk det t med potetmel... strø det på og la henne være naken ett par timer..etter det vasker du med bare VANN og klut.. ikke våtservietter og jeg anbefaler og smøre på en salve som heter inityol... den er supe bra!!! ser forskjell fra bleieskift til bleieskift[:D] gjorde hvertfall det her[:D] håper d hjalp ps zink salve gjorde d bare værre på leo[:'(]

Den funker veldig bra! Anbefaler den jeg også [:)]

sign. Den er kjempefin å bruke å virker hurtig[:)]

Bare ta potetsmel og 'puddre' der hu har utslett[:D] 

sink gjør at huden ikke får puste, så det anbefales ikke...
selv om jeg ser mange har hatt hell med det...

det som funker her er løveapotekets barnesalve, og vask med parfymefri såpe og vann, samt å tørke godt..

mulig hun også reagerer på bleiene?  det gjør iallefall tobias med enkelte merker..

Vi bruker Babyline zinksalve (best i test), og han har aldri vært sår.
Har brukt både Libero og Pampers bleier.

Jeg har hørt VELDIG mye positivt om Inotyol, så jeg kjøpte 2 tuber i tilfelle han skulle bli sår. [:)]

Back
Topp