Tips til bleieslutt om natta?

Marielly

Elsker forumet
Her har jentungen vært tørr siden september... [:D]

Bruker fortsatt bleie på natta, noe jeg syns kanskje er på tide å slutte med...
Så lurer på om dere har noen tips om hva vi kan gjøre for å klare å slutte??
Er jo alltid tiss i dem...

Hun tisser før hun legger seg, og tisser med en gang hun våkner...

I natt kom hun inn til oss og fortalte at hun hadde tisset igjennom bleia.. (bleia hadde ligget litt skeivt på...) Tok hun med på do hvor hun tissa, fikk ny bleie og la seg igjen.. Hun vekket meg 08.15 for da måtte hun på do igjen... Vi gikk på do, tisset, og da var bleia tørr. Så tok på henne truse, vi skulle jo ikke sove mer bare kose senga :)

kl 09.30 går hun ned på gulvet og sier at hun må på do, så jeg begynner å reise meg.. men da tisser hun utover hele gulvet![&:] Å det var ikke en liten dam for å si det sånn!

Så skjønner ikke hva vi skal gjøre for å bli kvitt den bleia altså!![&:]

Noen tips??? Vurderer å bare la være å ha på bleia i noen dager, så kjenner hun kanskje igjen når hun må tisse... etter å ha tisset seg ut noen ganger ja... men vet ikke jeg gitt...

barna våre er såpass små enda at jeg vilel fortsatt å ha på bleie på nattan. Det er faktisk ikke vanlig å bli tørr på nattan før dem er litt større. Noen blir det, ja, men det er ikke normalen. Så lenge bleiene er våte etter nattan så er behovet for bleie der. Etterhvert så blir bleiene tørre på nattan, og da kan man slutte med bleie [:)]

Her skjedde det brått at han hadde tørre bleier på morran og spurte selv om han kunne få sove i truse. Jeg ville ikke stressa med det før ungen er endel eldre. Det er faktisk et hormon (bl.a) som styrer om man må tisse på nattan eller ikke, og når ungene ikke har fått nok av det hormonet enda så klarer dem ikke å la være å tisse på natt. Når dem får tilstrekkelig med det hormonet så vil blæra klare å holde på urina til morran.

Her er det nesten omvendt. Så å si hver morgen er bleia hans tørr, men er ikke bleiefri på dagen enda.

Nei, vet ikke helt jeg, vesla bruker fortsatt bleie både dag og natt, men har begynt å legge merke til at hun tisser, vil straks ha tørr bleie etterpå osv. Jeg tar det som det kommer, gjorde det med eldste også, og det var veldig lettvint, greit å slippe å løpe rundt og tørke og vaske tiss, dusje ungen om og om igjen osv.

Ang. nattbleia så var det sånn med eldste at hun hadde våknet med tørr bleie lenge før hun ble tørr på dagen, men hun tisset i den ganske fort etter at hun våknet. Så etter at hun sluttet med bleie på dagtid ønsket hun å slutte med bleie på natta også, men jeg sa jeg ville se tørre bleier på morgenen først, altså at hun gikk på do når hun våknet. Hun valgte likevel å slippe den første ladningen i bleia, så lenge hun hadde den på. Så etter et par uker tenkte jeg at vi får bare ta en sjans og prøve uten en natt likevel. Det gjorde vi, og det gikk bra, så da var nattbleia også borte, og hun har aldri tisset i sengen etterpå heller.

Her har hun begynt å ta av bleia på natta[&:]

Så hver nett kommer hun inn til oss: " mamma, jeg har tissa i senga mi"...

Har jo snart ikke mer sengetøy igjen jo[&:] Rekker ikke vaske det før jeg må ha på nytt... (akkurat bytta dyne str så har bare 3 sett...)

Men hun er vell bare ikke klar....

ÅÅÅÅÅÅÅ!!! jeg er så leeeeei!!!!![:(][:(][:(][:(] (å veldig høygravid og sliten)

Høres slitsomt ut når hun tar av bleia selv da, ikke så lett å kontrollere det, liksom, for man vil jo gjerne sove litt selv også om natten.

Skjønner selvsagt også godt at det er ekstra slitsomt nå når du er høygravid. Å være gravid småbarnsmor var helt grusomt syntes jeg, er veldig glad jeg er ferdig med den perioden.

Du får bare prøve å snakke med henne om dette med å ta av bleia om natta. Kanskje prøve med en belønning hvis hun IKKE tar den av?

her sluttet hun med bleie om natten i august.

prøvd å begrense drikke en stund før hun skal legge seg? evt. løfte hun på toalettet før du skal legge deg?

har ikke prøvd noe selv så vet ikke om det fungerer. thea har nemlig super selskapsblære!! hun kan holde seg leeeenge[&:]

Back
Topp