Tips til bleiebøtte?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi har hatt den man kan få «gratis» av barnashus nå i 1,5 år, men kunne tenkt oss en som fungerer litt bedre og som er litt større nå som vi får to bleiebarn. Tips?

Er du fornøyd med å bruke bleiebøtte? Jeg hadde en men jeg endte opp med å hive bleiene rett ut i stedet. Samlet i pose til kvelden de dagene jeg ikke gadd å gå ut. Ble bare masse rot med den bøtta syns jeg. Denne gangen dropper jeg den helt.

Ga opp bleiebøtte tidlig. Bruker en søppelkasse som rommer en bærepose og putter bæsjebleiene i en syltynn bleiepose fra Normal for å unngå lukt. Vanlige bleier blir bare kastet rett i posen. Vet det ikke var det du spurte om, men ville dele hvordan vi gjorde det med vanlig søppelkasse og det er ingen vond lukt på badet vårt.

Vi kommer til å bruke vanlig søppelbøtte å legge bæsjbleier i sånne hundeposer for å minimere lukt før vi kaster de.

Korbell har vi og vi liker den godt, jeg orket egentlig ikke å ha en sånn bøtte men samboer insisterte :)

Vi har brukt vanlig bossbøtte med lokk og pedal og bruker det enda (yngste sliter med urininkontinens og bruker fortsatt bleie på natt). Tenker å fortsette med det, må bare ha en som er litt større. Har plastpose oppi, og hiver bleiene rett oppi der. De første månedene når baby bare får mm så lukter ikke bæsjen noe, så da går det fint. Når de får grøt og annen mat derimot:p da har vi pleid å legge bleien i hundepose, og gått rett ut med den etter skift :)

Wee-too har vi brukt i 1,5 år og vi er fornøyde :) har også prøvd den gratis fra barnas hus og en fra sangenic - de har vi kastet ;-)
Å, den såg bra ut. Vi har brukt den gratisbøtta fra barnas hus før, men refillposene er så dyre!! Kjekt å bruke vanlige poser!!

Takk for tips. Korbell bleiebøtta kosta 1 kr (!!) på mimmis i går, så da prøver jeg den :P

Vi bruker bare en vanlig beholder, går ut med det daglig. Har ikke lokk engang, så vi er sikkert immune mot lukt. Har vurdert en sånn Vipp-kopi nå når vi får to med ulike bleier.

Back
Topp