Tips til bilteorien

Ijea

Glad i forumet
Ja, jeg er en av de som har vært litt treig når det gjelder billappen. Jeg har liksom bodd midt i byen og ikke hatt særlig behov for det. Men nå er jeg drit lei av å ta den j**** bussen, stå å vente i evigheter for den kommer aldri når den skal, bussen som er stappfull av skoleungdom osv. Så nå har jeg bestemt meg for at JEG SKAL HA LAPPEN, uansett hva! [:D][:D]
Her i byen er det ufattelig lang ventetid på kjøretimer så jeg tenkte at jeg skulle ha bilteorien først for da blir man prioritert forann de andre. Dessuten er det deilig å ha den ute av verden. [:D]
Jeg har lest boka 2 ganger og tatt noen prøver på nettet, men problemet med den boka er at jeg blir ufattelig trøtt. Haha. Så når jeg leser den må jeg ta mange pauser hele tiden og derfor jeg at jeg ikke får med meg alt på en måte!
Tenkte at jeg skulle lese boka en siste gang, og ta prøvene de har på internett noen ganger for å så bare prøve meg og se hvordan det går.

Men er det noen som har noen gode tips til hvordan man skal klare teoriprøva og noen gode tips til lesing osv? [:)]

Jeg har noen søskenbarn o søsken som holder på me ddet samme. De si er vist du greier testene på nett, så greier du teorien. Det var ei bestem nettsiden som var mest relevant til prøven.
Men jeg husker ikke for sikker hva den siden hett.... men skal finne det ut....

Jeg har ingen tips, for jeg er i helt samme båt som deg!!
Bare jeg er ikke litt træg med å ta lappen, jeg er pinlig trægt ute! Jeg er 26.. *GULP!*
Men nå er det ingen nåde.. Frykten skal overvinnes!! [:D]

ORIGINAL: Nr. 2 snart...

Jeg har noen søskenbarn o søsken som holder på me ddet samme. De si er vist du greier testene på nett, så greier du teorien. Det var ei bestem nettsiden som var mest relevant til prøven.
Men jeg husker ikke for sikker hva den siden hett.... men skal finne det ut....

Den het: teoritentamen.no
Det koster 30 kroner døgnet, men greier du de prøvene er teoriprøven i boks....
Biltilsynet anbefalte denne siden.....

Når jeg drev å tok lappen strøk jeg på teori prøven.. tja tror det var 4-5 ganger...[:D] Jeg leste litt og litt hele tiden, og rett og slett pugget.. Slik jeg fikk det til var at jeg leste hele boka dagen før jeg reiste å tok teoriprøven... Så for meg funket det best under "press".
Bestem deg for at onsdag, reiser jeg å tar teoriprøven, også leser du hele boka tirsdagskvelden [:D]

Tusen takk [:D][:D]

Haha, bra det ikke bare er meg! Ja nå er det faktisk ingen nåde lenger [8|] hihi

ORIGINAL: milla1986

Når jeg drev å tok lappen strøk jeg på teori prøven.. tja tror det var 4-5 ganger...[:D] Jeg leste litt og litt hele tiden, og rett og slett pugget.. Slik jeg fikk det til var at jeg leste hele boka dagen før jeg reiste å tok teoriprøven... Så for meg funket det best under "press".
Bestem deg for at onsdag, reiser jeg å tar teoriprøven, også leser du hele boka tirsdagskvelden [:D]

Haha, kanskje ikke så dumt det [:-] Jeg fungerer generellt bedre under stress og press, så ja. Ikke en dum idè [:D]

Gå ut fra stikkordsregisteret bak. Så tenker du ut fra hver punkt hva du vet[:)]

prøv www.teoritentamen.no:) Det var den som hjalp meg når eg tok lappen. tror den koster 30 kr for 24 timers tilgang:)

Eneste eg følte det var lurt og lese på var skilt, de dukker opp i alle sammenhenger under hele teorien om du treffer på den !! Men måtte ta den to ganger, strøk med 8 feil første gang, ganske suuurt. Men andre gangen satt den.. Hadde igrunn bare tatt prøvene på nettet.. Men eg er jo sånn at eg måtte gå tilbake og rett på de, sjøl om alle sa at eg ikkje måtte gjøre det, så måtte eg bare [:D][:D] Men bestoo nå[8D]

Mange som mener det hjelper veldig de prøvene på nett og som kun har brukt de.
Så det må jeg nok gjøre :))
Vedder på at jeg kommer til å stryke hvertfall minst en gang, men det får så være, da skal jeg ta den igjenn med engang jeg kan! [:D]

har ikke du lappen heller?
jeg skal ha min første kjøretime på Torsdag på tre år!!
Jeg begynte på lappen når jeg var 18. Men tok vist en veldig lang pause fra den..
skal prøve å ta teorien i løpet av November.. Har bestått de gangen jeg har tatt den på nett, å jeg har ikke lest så mye i den boken... For jeg får ikke med meg halvparten av det som står der fordi det er så tungt og kjedelig stoff og lese på..

jeg pugga heller de testene på nettet jeg[8D] strøyk to ganger på eksamen da jeg bare leste boka.. siste gangen jeg prøvde så tok jeg bare testene på nettet, å da gikk det gitt[:D]
men er dødskjedelig å lese den boka[:'(] har du tatt teorikursene da? får masse "gratis" der visst man følger med på et halvt øye[8D]

Jeg også var kjempetreg med lappen, men endelig har jeg den [:)]

Leste boka 2 ganger og brukte en prøveside som heter teoritentamen.no . Tror det koster 30 kr i døgnet, om jeg ikke husker feil! Spørsmålene som var der, lignet veldig på biltilsynet sine spørsmål [;)] Jeg lærte mye av å lese/ ta prøva der !

Leste også på teoriprøven .no , men den prøven syns jeg var alt for lett i forhold til vanskelighetsgraden på den ordentlige prøva!

Masse lykke til med teorien [;)]

les et kapittel hver kveld... ta testene på teroritentamen.no og sett deg en dato du skal ta testen hos biltilsynet

Mitt beste tips er å lese hele boka å ta X antall tester på nett før du drar på biltilsynet....

ORIGINAL: Neana

Jeg har ingen tips, for jeg er i helt samme båt som deg!!
Bare jeg er ikke litt træg med å ta lappen, jeg er pinlig trægt ute! Jeg er 26.. *GULP!*
Men nå er det ingen nåde.. Frykten skal overvinnes!! [:D]

Må signere denne jeg Fryktelig redd for dette med førerkort. Enda jeg skulle virkelig ønske jeg hadde det, for bussen er ikke akkurat til å stole på.
Men ja, frykten skal overvinnes![:D]

ORIGINAL: Insolita

Mitt beste tips er å lese hele boka å ta X antall tester på nett før du drar på biltilsynet....

signerer denne... funket for meg på første forsøk... og ikke tenk så avangsert... de fleste svarene er rett og slett logisk spør du meg

Back
Topp