Tips til bilsyke barn??

Ikke i bruk

Forumet er livet
Snuppa mi på 11 år sliter med at hun blir bilsyk absolutt hele tiden, gulper og kaster ofte opp i bilen.

Hun har svekket lukkemuskel mellom magesekk og spiserør og reflux. Går på nexium og kvalmestillende hver dag.

Vi har prøvd det meste, men lite hjelper. Har dere noe tips til hva som kan hjelpe? Noen kjærringråd? Føler vi har prøvd det meste nå, så begynner å bli desperat. Skal kjøre ganske langt i helgen, og har ikke akkurat mulighet til å ta pause så mye.

Har dere prøvd ingefærkapsler? Dette brukte jeg i begynnelsen av svangerskapet, sammen men naturell yoghurt... ;)

Rekner med dere har prøvd at hun sitter foran, og bare ser rett fremmover?

Jeg var myyyyye bilsyk da jeg var liten, spydde alltid etter 5 min samma f....
Men det funka for meg å sitte foran, og ikke holde på med noe, bare se fremover! :)
(Broren min hata det da, var jo dødskult å sitte foran, hæhæ)

Regner med dere har prøv bilsyketabletter..? Ellers så hjelper det å spise noe som er salt, frisk luft hjelper.. se mye ut.. :)

Jeg må ha plass foran enda jeg.. Må se rett frem, helst ikke snakke og vinduet litt oppe med frisk luft rett på meg. Det hjelper best. Dessverre ingen andre tips som har fungert.

Snuppa mi på 11 år sliter med at hun blir bilsyk absolutt hele tiden, gulper og kaster ofte opp i bilen.

Hun har svekket lukkemuskel mellom magesekk og spiserør og reflux. Går på nexium og kvalmestillende hver dag.

Vi har prøvd det meste, men lite hjelper. Har dere noe tips til hva som kan hjelpe? Noen kjærringråd? Føler vi har prøvd det meste nå, så begynner å bli desperat. Skal kjøre ganske langt i helgen, og har ikke akkurat mulighet til å ta pause så mye.
Prøvd sea-band? Hadde god effekt som gravid..
Ellers så må man ty til reisesyketabletter. Gjerne den ene typen som varer i færre timer.

Prøvd sånne "sea sick" armbånd man kjøper på apoteket?

Ja, det har vi prøvd :) Hun går med det nesten hele tiden.

Har også prøvd:

Reseptbelagte medisiner mot kvalme og reflux
salte kjeks
potetgull
vann
cola
ingefærsaft og te
tranebærjuice (oppkastet ble rååååsa)
plaster over navelen
ulltrå rundt foten
sitte foran
sitte i midten bak
lukke øynene og musikk
Ett stykke lær i skoen under fotsålen
Masse pauser (hjelper ingenting)

Ja, det har vi prøvd :) Hun går med det nesten hele tiden.

Har også prøvd:

Reseptbelagte medisiner mot kvalme og reflux
salte kjeks
potetgull
vann
cola
ingefærsaft og te
tranebærjuice (oppkastet ble rååååsa)
plaster over navelen
ulltrå rundt foten
sitte foran
sitte i midten bak
lukke øynene og musikk
Ett stykke lær i skoen under fotsålen
Masse pauser (hjelper ingenting)
Nei da har jeg ikke flere forslag jeg heller..

Prøvd film? Det hjalp merkelig nok for frøkna her da hun var kvalm

Jeg har et tips da, men det blir en vag beskrivelse :p

Dere kan kjøpe en slags reim som skal henge under bilen, som såvidt skal være borti bakken når dere kjører. Dette skaffet mamma til meg fordi jeg spydde ut bilen hele tiden. Det skulle visstnok fjerne statisk elektrisitet eller noe sånt, og DET HJALP! I hvertfall nok til at de andre tingene fungerte! Problemet er bare at jeg aner jo ikke hva det heter, men hun fikk tak i det på en bilforretning, sånn f.eks biltrend.

Det hjalp meg så bra at jeg ble helt kvitt bilsyken i mange år. Men så holdt jeg på å sprenge trommehinna og da kom det tilbake igjen...

Jeg var en "sånn". Det eneste som fungerte for min del var å spy, rett og slett. Stoppe på veiskulderen, spy, kjøre videre osv. Fæle tider, og dessverre har datteren her arvet det.

Min gutt på 6 år har samme problemet.
Så vi har funnet ut hvor det er han begynner å bli kvalm. Da senker mannen farten på bilen, unngår mye svinger (er det mulig så kjøres det midt på veien for å få den biten mest mulig rett), pauser, har bøtte i bilen så han ordner det selv hvis magen vrenger seg litt fort før vi får stoppet.
Spise godt med mat før vi kjører. Tom mage = oppkast raskt. Gjerne en pølse på shell. Salt mat.
Når vi fant ut dette ut så går det mye bedre for han på lengre kjøreturer.

Har hørt et tips å sette en gummiring eller noe sånt på tilhengerfeste/under bilen. Men aner ikke om det hjelper.

Tror man får kjøpt en slik "antistatisk stropp" på Biltema for en grei penge. Ifølge mange skjer det et mirakel :-P Vi skal få testet det ut selv, har en liten gutt som sliter med det samme, men merkelig nok kun i den ene bilen..

Back
Topp