Tips til billige, raske og SUNNE middager?

Kylling (i alle mulige former) og salat evt ris eller loff/brød..
Supper
Salater

strimlet svinekjøtt, masse grønnsaker og forskjellige wok sauser
Fisk med poteter, grønnsaker og saus
Grønnsakssuppe
Lapskaus (kanskje ikke så rask da [;)])

ORIGINAL: Refleksheks

Ok: Hjemmelaget tomatsuppe lager jeg følgende:

En del olje (Halv desiliter ca) i gryte
1 grovhakket løk surres i oljen
Et par hvitløksfed
3 bokser hermetiske tomater (De kommer på ca 15 kr totalt på rema)
Et par skjeer tomatpure
La dette surre en stund ...

Så bruker du blender/stavmixer å moser dette.

Hell tilbake i gryta, hell oppi en del vann (spe det ut - slik at du ser at det ikke blir for tynt) og buljongterninger, pepper, litt sukker om det trengs... Digg!

Jeg bruker og paprika og gulrøtter i småbiter og koker med før jeg bruker stavmikseren[:)

La inn ukesmenyen vår for denne uka i en tråd hvor ei anna spurte.
Det er ikek superbillig, men skal du spise sunt så kan du bare glemme å spare penegr på maten desverre.
Der er iallefall alle middagene på 4-500 kcal[:)]
sjekk også ut www.vektklubben.no der har grethe roede masse sunne og lette oppskrifter på GOD mat.

Kok spaghetti (eller spaghettini - den versjonen som går kjappest om du virkelig har dårlig tid)

Kok opp ca 3/4dl fløte pr person i en stekepanne, tilsett 1/2 ss pesto pr pers  og ha i små lakseterninger (jeg brukte vel 125g filet pr person). Sett på lokk og la de trekke noen minutter, de blir fort gjennomstekt.

Nam[:)]

i dag har vi hatt italian styled baked fish. Det var sunt og enkelt [:)]
finhakk en grønn paprika og en liten løk, stek i litt olje og ha i tørka basilikum, ha i en boks hakka tomater og kok litt inn. smak til med salt og pepper.
renskjær fisken (torsk eller annen hvit fisk) og legg den i en ildfast form, ha på salt og så tomatsausen oppå og litt ost oppå der igjen, stek på 180 grader til fisken er ferdig.
Server med f.eks pasta [:)]

*Dyttepå*

Back
Topp