Tips til billig ferie?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei damer.

En tanke har slått meg. Vi får barn nr 2 i juli/ august og vår første skatt er nå ett år akkurat. Hun får ikke vært minst særlig lenge, og vi har lyst til å ta med henne på noe morsomt før babyen kommer. Jeg får nok ikke kommet meg på fly i sommerferien så vi tenkte påskeferien.

Vi vil gjerne få det så billig som mulig, for to tette er dyrt nok som det er! Hehe..

Har du et tips til et fint sted å reise bare oss tre, som ikke er så veldig dyrt?

Hei damer.

En tanke har slått meg. Vi får barn nr 2 i juli/ august og vår første skatt er nå ett år akkurat. Hun får ikke vært minst særlig lenge, og vi har lyst til å ta med henne på noe morsomt før babyen kommer. Jeg får nok ikke kommet meg på fly i sommerferien så vi tenkte påskeferien.

Vi vil gjerne få det så billig som mulig, for to tette er dyrt nok som det er! Hehe..

Har du et tips til et fint sted å reise bare oss tre, som ikke er så veldig dyrt?

For en god tanke :)
Lurer på det samme!

Hvor bor du? Er store forskjeller på priser på fly fra forskjellige steder i landet.

Hva med å bruke lokalmiljøet? Tur i skogen, svømmehallen, fisketur og kafe er gode minner det :) Slikt synes jeg er vanskelig med baby. + at det koster lite og kan gjøres jevnlig frem til lillingen kommer.

Eller om dere kjenner noen med hytte dere kan låne. Da sparer dere litt om ddre ønsker å reise litt vekk :)

• Liker
Reactions: Io
Hva med å bruke lokalmiljøet? Tur i skogen, svømmehallen, fisketur og kafe er gode minner det :) Slikt synes jeg er vanskelig med baby. + at det koster lite og kan gjøres jevnlig frem til lillingen kommer.

Eller om dere kjenner noen med hytte dere kan låne. Da sparer dere litt om ddre ønsker å reise litt vekk :)
Ja du sier noe der. Og vi skal jo til dyreparken i Kristiansand til sommeren. Kanskje ta noen overnattinger der og kose oss.

Ferie i påska er ikke veldig kompatibelt med "billig" med mindre du besøker noen du kjenner, låner hytte og sånn.

Hva med noen lang helger i mai? Mai er en fin tid :) Vi skal selv til Danmark, lalandia Rødby. Der er det fint, tror jeg :p Haha :) Det blir hva man gjør det til uansett :)

Danmark er jo greit :-D bestiller du innen imorgen er det 550,- per person, har også pakketilbud :-)

Med en 1 åringen vet jeg ikke om jeg ville brukt så fryktelig mye penger på en ferie i utlandet. Barnet vil ikke huske noe særlig av det likevell. Da ville jeg heller tatt feks en tur i skogen, da med sitteunderlag, noe godt å drikke, et telt feks dere kan sette opp å gjør en opplevelse av nærområdene.

Er mye gøy man kan gjøre uten å dra så særlig langt eller bruke så veldig mye penger på det :) Da kan dere også få flere slike turer, og får litt tid sammen før hun skal bli storesøster :)

Det finnes mange vandre hytter i Norge som er gratiss å bruke de er gjerne uten strøm og vann
Men ligger alltid i nærheten av vann. Kriteriene for bruk er å rydde etter seg etter bruk. Og legge igjen en liten gave til neste mann (såfall da jeg var yngre) men et er kanskje et bedre ting å gjøre når barna er større?

Danmark, fantastisk med små barn. Vi var der førstegangs da kengubarnet var 10 mnd

en 1åring trenger jo ikke ferie for å ha det bra. Finn på noe aktivt i nærmiljøet og hun er sikkert mer happy enn lange reiser med bil ev fly.... Ferien blir i såfall mer for dere enn henne.

Back
Topp