Tips til bilferien - råd og erfaringer

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg trenger sårt noen tips til bilferien!!

Vi skal kjøre til sammen tur/retur ca 6 dager i bil med ei på 1 1/2 år. Har dere noen smarte tips og triks for å gjøre bilturen overkommelig?

Jeg har god erfaring med å kjøre litt utpå dagen, da kan man bruke formiddagen på aktiviteter ungen blir sliten av, få en god blund på starten av kjøreturen, underholde med lydbok, tegnebrett, leker osv til det passer med middagspause, la ungen leke før og etter måltid, pusse tenner og kjøre videre. Med litt flaks sovner da ungen til "vanlig tid" mens forelder har mange våkentimer igjen til å kjøre.

Last edited:
Hvis vi kjører halve dagen så spørs det om vi klarer en vei på 3 dager :P
Tenker at målet med bilferie ikke bare er destinasjonen. Hadde aldri orket å sitte i bil hele dagen i tre dager i strekk selv. Da hadde jeg heller tatt fly eller tog. Jeg ville lagt inn stopp.

Tenker at målet med bilferie ikke bare er destinasjonen. Hadde aldri orket å sitte i bil hele dagen i tre dager i strekk selv. Da hadde jeg heller tatt fly eller tog. Jeg ville lagt inn stopp.
Nei det blir ikke kjøringa dag og natt selvfølgelig. Så må bli noen stopp på veien. Men kommer ikke utenom at det kan bli lange dager.

Har dere noen musikkspiller til henne,s å kan hun høre lydbok eller barnecd?
Tegnesaker fungerte for vården tiden bilturer var litt kjedelig.

Back
Topp