Tips til bil nr. 2?

OptimistHoppa

Forumet er livet
*MIA*
Vi har mer eller mindre bestemt oss for at vi skal bytte ut bil nr. 2 med noe nyere før lillesøster kommer. Har per i dag en Nissan Almera 2001-modell som fungerer helt greit, men den begynner å bli sliten pluss at om vi venter må vi kjøpe nye dekk til sommeren og da kan vi likesågreit bytte med en gang.

Så - er det noen som har tips til en god bil nr. 2?

Krav:
- et driftssikkert bilmerke med godt "rykte" som gjør det bra på tester
- stort nok baksete til to "vanlige" bilseter, selv når begge barna blir litt eldre, men trenger ikke ha større bagasjerom enn at det rommer en normal barnevogn. (Kommer til å fortsette å bruke Volvo stasjonsvogna på lengre turer.)
- parkeringsvarmer

Sikkert noe mer også, men dette er det vi har tenkt på foreløpig :) Ikke helt bestemt oss for om vi skal gå for helt ny bil, 3-4 år gammel eller leasing.

Samboer har Toyota avensis. Husker ikke årsmodell, men kan høre med han når han kommer hjem. Kjøpte den brukt.

Driftsikker bil med god plass, lite forbruk på diesel, god å kjøre og god å sitte i. :)

Avensisen er en god bil! Men som stasjonsvogn er den mer lik vår bil nr. 1 egentlig, ser for oss noe litt mindre :)

Henger meg på denbe tråden. Vi tenker på ny bil selv.. sett litt på superben

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Volvo v70, sikker og god å kjøre... Greit bagasjerom, får plass til hund og barnevogn :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ford focus stv? Hört den ska vere grei. Eller en Hyundai i30, den har min mamma og er fornöyd. Lang nybilsgaranti også :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har en Volvo V70 stasjonsvogn som bil nr. 1 så vi er ute etter en litt mindre bil som bil nr. 2.

Altså ikke de typiske familiebilene med store bagasjerom, men trenger altså plass til barneseter og en barnevogn allikevel til hverdagsbruk :)

Hadde kjøpt Audi A3 :-) De er så gode å kjøre :-)

Eller så har jo Kia syv års garanti, noe jeg tenker er betryggende om man kjøper en bruktbil som er et par år - kjenner ikke så godt til merket, men vet om ei som har det og er veldig fornøyd :-)

Hadde kjøpt Audi A3 :) De er så gode å kjøre :)

Eller så har jo Kia syv års garanti, noe jeg tenker er betryggende om man kjøper en bruktbil som er et par år - kjenner ikke så godt til merket, men vet om ei som har det og er veldig fornøyd :)
Mange av mine kolleger har kjøpt kia i forskjellige utgaver siste årene, og alle er fortsatt fornøyde

Ford focus stv? Hört den ska vere grei. Eller en Hyundai i30, den har min mamma og er fornöyd. Lang nybilsgaranti også :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Kommer sikkert an på årsmodell, men.vi hadde fokus stasjonsvogn før vi fikk frøkna. Absolutt håpløst med bakovervendt barnesete bak min.lange samboer. Så vi måtte bytte bil.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi har Ford s-Max, og den er perfekt for oss.

Men dere er ikke ute etter så stor Bil.

Jeg anbefaler dere iallfall å kikke på biler som har separate bakseter, sånn at dere.kan flytte setene uavhengig av hverandre. Blir enklere å få plass tik både barneseter og passasjer fremme da.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hva med Skoda? Der har du jo ovtavia som er stasjonsvogn, men likevel ikke stooor stasjonsvogn. Eller så har de jo også superb men den er stor. Eller så har man jo Volvo v 50 da? (Den litt mindre stasjonsvogna) Eller Wolkswagen tiguan? Selv om det er en type suv så er den absolutt ikke så stor som man kanskje tror! Grei plass i baksete, og grei bagasjeromplass. KIA har vel også et godt rykte på seg?

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Vi har Toyota corolla som bil nr 2. Har setet til snuppa bakovervendt i midten bak, ingen problem med plassen der;)

Vi har Toyota corolla som bil nr 2. Har setet til snuppa bakovervendt i midten bak, ingen problem med plassen der;)
Det har vi som bil nr 2 og, rommer overraskende mye og svikter aldri. Har hatt den i 4 år, (men det er 2007 mod) og det har ikke vært en eneste feil med den❤️

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Back
Topp