Tips til barnerom?

Bruker662dan

Elsker forumet
Etter at vi flytta inn her er det ikke blitt gjort stort med barnerommet som Leah(nesten 4 år) og Linus(nesten 2 år? deler...

Har desverre ingen bilder tilgjengelig, men kan prøve å beskrive..

Det er ca 3,5 m langt og 2,5 bredt. Hvite huntonitplater på veggene og brunt gulv.
Av senger er det en familie køye og en sprinkelseng.
Veggene kan ikke males, så alt av farger må komme inn på andre måter..

Aner bare ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å bli et funksjonelt og koslig barnerom, så tar gjerne i mot tips[:)]

Nå er jo ikke jeg noe interiørdesigner e.l.. men jeg kan jo si hva jeg ville gjort utfra dine forklaringer.. [;)]
Og nå vet jo ikke jeg hva dere har av økonomi..

Men hvis gulvet er brunt (mener du da malt brunt)? Jeg ville i så tilfelle kanskje lagt nytt gulv, antageligvis parkett da det er mest lunt. Og kjøpt et fargerikt teppe å legge oppå. Kjøpt en fin lampe til å ha i taket, fins jo mange lamper med barnemotiver (må jo være nøytral siden du har en gutt og jente).. Hvis du vil prøve å gjøre den siden jenta di ligger på litt mer jentete kan du jo kjøpe noen wallies av f.eks sommerfugl, feer, blomster e.l. og det samme med den siden av rommet senga til sønnen din ligger på. Og så kan du jo pynte med mange fargerike puter. Fins også mange fargerike kasser til å ha leker i (ikea, skeidar, bohus(?) )
Hengt opp bilder! Gjerne fargerike bilder hvis det er det som er ønsket! Da kan du jo enten bare kjøpe noen fine med det som måtte passe din smak, eller så kan du jo prøve kreativiteten din å male sjøl på lerret og kline på den fargen du måtte ønske. Kanskje få barna dine til å male noen?
Og gardinene kan du jo også få ganske fargerike, og fins jo mange fine farger som er nøytrale. Lime, turkis, gul, rødt....osv....[;)] Lykke til, gleder meg til å se resultatet av det du får gjort!!!

Hmmm. nå kommer jeg ikke på mer..[;)]

Hva med litt lysere maling på møblene? Kanskje fine barnemotiver eller hva heter det til og sette på veggen, sjablonger eller noe (?)
sett sengene hver sin ende med kommode eller hylle til leker i mellom eller no.

frisk opp med farger som de liker med lampe (lampeskjerm) ol..

litt dårlig og forklare, holder på og skal pusse opp romma til gutta her i huus, så jeg tenker og tenker men ender alltid opp med nye ideer[:D][:D][:D]
her har gutta lite rom så plassen er ikke store greiene....[:D][&:]

Back
Topp