tips til barnerom (gutt)

Fint_Lite

Elsker forumet
Ja, nå kan jeg begynne å planelgge barnerommet også, det viste seg vist å være en gutt da jeg var på 3D ul...tuten pekte rett ut [:D]

så nå kan dere ha en skikkelig brainstorming [:D]

Så...rommet er kanskje ca 15 kvm og har skråtak, der er vegghøyden 110 cm og så er det en dør inn til krypkottet der. På motstående vegg står det et litt kjedelig eikelaminert klesskap og på siden av det er det vel ca 1.5 m med ledig veggplass. (skapet er satt slik at det kommer bak døren da døren åpnes på en måte..trøkt helt inn i hjørnet)

Så, noen som har ideer til farger på veggenen, gulvteppe m.m...gjerne forslag fra ikea, har tenkt til å handle litt derfra siden man finne mye stilig til rimelig penge. De har å bl.a mange morsomme barnebelysninger, masse tepper, og mye annet rart der =)

Gardiner har jeg bestemt meg for dyreparken gardinene i lyse blå  http://www.kid.no/produkter/barn/show/105/10502 

så noen tilleggs tekstiler som blir stilig til de..teppe, vegglampe, farge på veggen, veggpynt m.m

kan legge ved en tegning av rommet

tekst har falt bort ser jeg..men sengen står ved døren for å få den litt bort fra vinduet tenkte jeg..det blå er sengehimmelen (på stativ) plassert mot veggen. er ikke så trangt mellom sengen og døren, men ikke veldig god plass heller. Går helt fint..tenkte da egentlig på å slippe trekk fra vinduet om sommeren da vinduet vil stå litt oppe..

på veggene er det panel plater

Hmm, ja spørs  om du vil ha et veldig gutterom, med mest blått. Ellers en litt mer nøytral farge på veggene også ta opp blå fargene i gardinene i litt puter, og teppe og slikt[:D]
får jo så masse fine hyller og reoler, småting tang som kan pyntes  med.

ville bare tatt meg en runde jeg, dessuten har di mye fin på Skeidar [:D]i lys og andre småstoff[:D]

nå er veggene i en lys brun farge..men de er litt kjedelige siden skapet går omtrent i samme farge...

Har du vanlige bilder av rommet,,litt lettere å komme på ting når su ser det[:)] 

Men om du har valgt dyreparken som tema så hadde det kanskje vert stilig med en vegg i den grønn/lime fargen i gardinene.
Å jeg bestillte nettopp ett sebraskinn teppe på netthandelen, det hadde vert stiligt på gulvet.

og kanskje denne taklampa fra ikea?

Ellers så er det jo mange søte hyller i knallfarger som passer dyreparken temaet[:)]

Ja, jeg vurderer en skikkelig grønn vegg...eller kanskje to..veggen der garderoben står og den lave veggen. ikke så lett dette her...

jeg kommer hjem i morgen, så skal få tatt virkelige bilder av rommet og legge ut

Bilder av rommet

vindu veggen

dør veggen                                         skapet (denne veggen har full høyde)

Da ville jeg tatt igjen en farge i gardinene du velger (gjerne en knæsj, hvis du skulle ha dyrepark), og malt den på vindus veggen og den under skråtaket. De andre veggene kunne du fortsatt hatt i den fargen, eller hvitere. Også kunne du hatt "pynt" på de hvite veggene som tok igjen fargen på de fargerike veggene. Feks male bilderammer i samme farge eller noe..

Oi.. dette ble rotete. Ser det liksom for meg på en måte.

Koselig rom da:)

lime grønn maling kan jeg få av en veninne...ja, jeg er med på ideen din her altså!

Kanskje male de andre veggene i eggehvit som listene, og vindu veggen og den korte veggen grønn...på ikea har de et stilig speil i grønt og grønne bille lamper som da hadde vært tøft på den hvite veggen!

Her er inspirasjonsbilder på grønt rom, hvor de også har brukt IKEA møbler/pynt:
http://mywonderworldnr1fairytale.blogspot.com/2009/02/mesterlig-tapetbruk.html

nå lurer jeg....tenker en del på dette her...hva tror dere om jeg maler veggen ved vinduet og døra i grønt..de er motstående på en måte..og den lave veggen, om jeg maler sprekkene med grønt og "plankene" med eggehvit og veggen ved skapet helt eggehvit med grønt speil og grønn bille lampe

Hvordan tror dere det blir?

+ at jeg må finne på noe med skapet...enten bare male den ene kortsiden hvit å den går i ett med veggen på en måte og limer fast noen kroker..eller tapetserer skapet. (tror ikek det blir bra å male sdet skapet om jeg grunner eller ikke, tror det uansett vil bli hakk og skjør overflate..

Eller andre forslaget mitt
male vindu veggen og dør veggen, de to andre helt eggehvite

tredje forslaget

male vindu veggen grønn og den lave veggen grønn, resten eggehvite...

Hva tror dere som klarer å se det for dere??? Jeg er så oppi dette at jeg blir litt blind

Ser ogs for meg mørke blå runde tepper med et grønt teppe på gulvet...eller et teppe som går i blått, grønt og hvitt

???

Jeg ville gått for grønn vindusvegg og lav vegg, eller vindus vegg og dør vegg, og resten hvitt.
Å male "striper" tror jeg blir litt"rotete", og sikkert en hel.... jobb.. Tror det går fint å male skapet. Pusse lett, grunne og male. Kunne kjæpt sånne wallis med dyremotiv..

ORIGINAL: Kattepus

Jeg ville gått for grønn vindusvegg og lav vegg, eller vindus vegg og dør vegg, og resten hvitt.
Å male "striper" tror jeg blir litt"rotete", og sikkert en hel.... jobb.. Tror det går fint å male skapet. Pusse lett, grunne og male. Kunne kjæpt sånne wallis med dyremotiv..

jeg håpet at jeg hadde klart å fått skapet hvitt med godt ressultat, så tenkte jeg å lage dyrespor i grønt over skapdørene..

ja, når du sier det så tror jeg å det blir mye rot med striper.

Men, nå har jeg malt vindusveggen grønn..så blir det kanskje lettere å se hvilken vegg nr to som å skal få lov til å bli grønn. Venter bare på at kameraet skal bli ferdig ladet så skal jeg legge ut bilde

Dyrespor er kult da. Gleder meg til å se bilder. Åssen grønnfarge bruker du forresten? Jeg har malt rommet til storebror i kiwi..

jeg vet faktisk ikke hva fargen heter, jeg fikk den i en isboks [:D]..ei veninne som hadd kjøpt et ti liter spann siden det kostet like mye som 3 liter, og de hadde mye igjen. Så da fikk jeg litt av de. Skal se om jeg finner dne i noen av fargekartene jeg har...

Fargen har jeg ikke i noe nav fargekartene, men den likner litt på Grønn orkidè, men litt lysere..da var også kameraet klart.

Veldig fornøyd med fargen [:)]

fant disse på pytt og panne i går til 40%, måtte bare ha de

men jeg må helt klart male de andre veggene hvite, det grønne er mye finere til vinduet enn den brune veggen.

men hvilekn vegg skal bli grønn nå?

Tenkte jeg bare skulle vise deg storebrors rom. Er jo et lite snev av dyrepark der og..

Det var en fantastisk grønnfarge!!! Tror jeg ville tatt den korte veggen grønn. Blir litt mer helhet kanskje..

Back
Topp