Havfruen2021
Andre møte med forumet
Vi har et barn på 15 måneder som alltid har vært en urolig sover. Det har stort sett vært lange turnshow på 1-3 timer, hyppige oppvåkninger, uro, bleieskift og urolig mage (MPA som han har vokst av seg nå), og nå i det siste mye sykdom som følge av barnehagestart. De siste ukene (eller er det månedene? Hvem vet lenger..) har vi slitt med at barnet våkner og er helt hysterisk om natta. Det gråtes, hyles, kastes smokk og han kaster seg rundt i senga i vill frustrasjon. Jeg får ikke ta på han, holde han eller prøve å roe han på noe vis, det virker bare som om det gjør han mer frustrert (jeg forsøker likevel så godt jeg kan, og snakker rolig til han hele vegen, og stryker og trøster som best jeg kan). Dette kan pågå i en time, eller to av og til, og han er rett og slett utrøstelig. På dagtid er han en utrolig kvikk og lykkelig gutt, som leker og herjer og stortrives i barnehagen. Han bruker lang tid på å sovne for kvelden, men er sjeldent noe styr annet enn at han må "rase fra seg" litt først. Nå har vi forsøkt å bære rundt, gi mat/ drikke, skifte bleie, holde, bysse og stort sett alt vi kan komme på uten at det har noen effekt. Ved mistanke om tenner har han også fått paracet, noe som ikke virker å ha effekt det heller (jeg tror ikke han har vondt noe sted). Det virker som om det eneste som fungerer er at han til slutt blir så sliten at jeg kan plukke han opp og legge han på brystet, da sovner han ofte til slutt (selv om han kan våkne igjen i full gråt etter noen minutter før han sovner ordentlig).
Dette begynner å bli utrolig slitsomt, aller mest for han, men også for oss som har et desperat ønske om å hjelpe han på natta. Er det noen som har lignende erfaringer, og eventuelle tips og triks? Vi samsover, men har et ønske om å få han på eget rom i løpet av sommeren/ høsten da det kommer en liten bror eller søster til da. Vi skal på helsestasjon denne uken også, og kommer til å ta opp problemet der. På forhånd takk!
Dette begynner å bli utrolig slitsomt, aller mest for han, men også for oss som har et desperat ønske om å hjelpe han på natta. Er det noen som har lignende erfaringer, og eventuelle tips og triks? Vi samsover, men har et ønske om å få han på eget rom i løpet av sommeren/ høsten da det kommer en liten bror eller søster til da. Vi skal på helsestasjon denne uken også, og kommer til å ta opp problemet der. På forhånd takk!