Tips til babymat

Soft hønemor

Andre møte med forumet
Hei kjære super sterke tøffe vakre mammaer ❤️

Har gitt mat til babyen min siden han var fire mnd gammel nå, men merker jeg begynner og gå tom for ideer. Det går mye i

Grøt
Pasta
Brokkoli
Søtpotet
Potet
Gulrøtter
Pærer
Mais(siler så klart)
Rismel
Maismel


Har dere noen ideer til annen type babymat?
Han kan gå fort lei etter et par ganger..

Tusen takk for råd
 
Hei kjære super sterke tøffe vakre mammaer ❤️

Har gitt mat til babyen min siden han var fire mnd gammel nå, men merker jeg begynner og gå tom for ideer. Det går mye i

Grøt
Pasta
Brokkoli
Søtpotet
Potet
Gulrøtter
Pærer
Mais(siler så klart)
Rismel
Maismel


Har dere noen ideer til annen type babymat?
Han kan gå fort lei etter et par ganger..

Tusen takk for råd

Hvor gammel er baby nå? Gir dere mos eller biter?

Her er grøt mindre populært, men hjemmehaget havregrøt er best. Hun slet veldig med klumper i starten, så jeg kjørte grøten i stavmikser. Og grøtposer, de er jo godt blandet med frukt.

Smoothie i alle former, f.eks med fersken og aprikos.

Avokado er noen ganger populært. Storebror har hata det hele livet. Kokt egg, bløt eggeplomme.

baby her får magevondt av banan, men hun er veldig glad i det.

Eplebåter kjører jeg noen sekunder i mikro så de blir myke. Da kan hun gnage på de. Gjode det samme med jordbær. Plomme var også stas, hun har fått holde på med en halv plomme uten stein. Måtte ha hjelp med plomme og jordbær, de var glatte å holde i.

Bananlapper er gjerne populært. Stort sett bare banan, havremel/havregryn og egg kjørt i stavmikser og stekt på middela varme (tålmodighetsprøve, tar litt tid å steke de. Stekeovn funker også). Jeg blander også inn rester av diverse grønsaker og bær også. Og senere f.eks yoghurt pg grøt.
 
Mango blandet med avokado og en dæsj sitronsaft har vært minis store favoritt her i hus!
Jeg slenger inn en disclaimer om at jeg ikke synes at barnemat må lages fra scratch. MEN for de av dere som er som meg, altså ikke eier fantasi eller har en liten en som ikke vil spise glassene fra butikken…. såååå kan jeg på det varmeste anbefale boka til Ida Gran Janssen «Barnemat -helt enkelt!» -mange gode tips.
 
Laks, torsk og annen kokt fisk er populært her i huset, han får stort sett det vi andre spiser, bare babytilpasset. I dag var det pastaskruer og grove fiskekaker med pesto, det syntes han var veldig godt:)
 
Back
Topp