Tips til babycall!

Det kommer litt an på hvordan man skal bruke den tenker jeg. Jeg har en avent SCD 580 som står fast på gutten vår sitt rom. Er veldig fornøyd med dekningen og kvaliteten på lyden på den. Den er superfølsom og fanger opp alle lyder, men man kan stille ned følsomheten om man vil det. Det negative med denne er at babydelen er en stor boks som helst bør stå i støpsel hele tiden (ellers ryker batteriet fort). Derfor er det litt tungvindt hvis babyen skal sove i vogna ute.

Har også hatt en avent video babycall, og den var det mye problemer med. Signalene falt ut om man brukte mikrobølgovnen, eller hvis den sto for nærme routeren fordi signalene brukte samme bølgelengde (eller noe sånt). Fikk også problemer med selve babycallen, og barnas hus ville ikke gi oss en ny, så den måtte vi bare kaste.

Til den nye babyen tenker jeg å gå for neonate BC-8000 DV video babycall. Den går an å klipse fast på vogna, og har hørt mye positivt om neonate. Men det gjenstår jo å se da ;)

Vi har neonate og er super fornøyd! Den er laddbar og har lang batteri tid, vi bruker den på rommet hans om natten, i vognen når han sover ute og når vi er på tur.

Den har ikke kamera men vi har ikke følt noe behov for det.

Det som er ekstra greit er at man kan koble flere babyenheter til en foreldreenhet. Så nå når lillebror kommer og vi fortsatt vil ha babycall til storebror på to år har vi muligheten til det uten å ha to sett :)

Back
Topp