Tips til baby-shopping i USA?

Solstråla-89

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
Jeg skal på tur til San Fransisco i oktober, og lurer på om det er noen «utstyr-eksperter» her som har gode tips til gøy/spennende/bra/smarte/etc. babyting og klær som man kun får tak i USA? Evt. bare mye billigere enn her i Norge;)
Er førstegangsgravid og helt grønn på hvilke merker som er verdt å sjekke ut, så alle tips mottas med stor takk <3

Last edited:
Jeg skal på tur til San Fransisco i oktober, og lurer på om det er noen «utstyr-gærne» her som har gode tips til gøy/spennende/bra/smarte/etc. babyting og klær som man kun får tak i USA? Evt. bare mye billigere enn her i Norge;)
Er førstegangsgravid og helt grønn på hvilke merker som er verdt å sjekke ut, så alle tips mottas med stor takk <3
Jeg har ikke, men gud så gøy med USA-tur!! :D Håper du får en fantastisk opplevelse!

Jeg har ikke, men gud så gøy med USA-tur!! :D Håper du får en fantastisk opplevelse!
Ja, blir veldig stas å komme seg litt ut av Norge igjen! Første utenlandstur på leeenge :D I tillegg er alt i regi av jobben fordi de har jubileum, så skikkelig luksus å ikke måtte betale for det selv! Eneste jeg ikke ser frem til er selve flyturen på 11(!!) timer hver vei, i tillegg til at jeg er ca 20 uker på vei… Må huske støttestrømper og gå masse turer i midtgangen :smiley-ashamed004
Takk❤️

Så moro med tur til San Fransisco! Oktober må være en deilig måned å dra dit også! Jeg er på ingen måte en utstyrsekspert, men jeg vokste opp i USA og nå under min første graviditet har jeg begynt å følge andre vordende (og amerikanske) mødre på sosiale medier. Det er særlig to klesmerker som jeg selv ville lett etter hvis det var meg som tok turen over til USA. Den ene finnes sikkert i norske nettbutikker, og heter OshKosh. (http://oshkosh.com) De er nok mest kjent for sine snekkerbukser for jenter og gutter, men de har masse annet tøy også. Og sånn som jeg husker det, lager de tøy av god kvalitet.

Det andre merket har jeg ikke erfaring med selv ennå, men jeg ser stadig de nevnte mødrene snakke varmt om det uten å være sponset/"affiliated" eller lignende. Og det er Primary. Primary lager også kvalitetstøy til både gutter og jenter - og har fokus på at de lager tøy til barn, punktum. Det aller aller meste av det de har er unisex tøy i alle mulige farger. Hvis du ser etter en genser, så har de det i den fargen du vil ha. Hvis du vil ha en stripete pysjamas, så finner du det. Selv har jeg blitt litt overrasket over hvor få klesbutikker i Norge som selger helt vanlige barneklær her i Norge uten at det er over-feminint eller over-maskulint. Her er nettsidene deres: http://www.primary.com

Uansett, håper du får en alle tiders USA-tur!

Jeg er også vokst opp i USA og kan også anbefale oshkosh, hvis ikke jeg husker feil så fant jeg dette merket på old navy butikk sist jeg kjøpte til min eldste. Old navy er veldig gøy for kjøp til små.

Heldige du!!! Jeg har vært gravid på et par Florida reiser, og jeg elsket(!!) Outletene med merkeklær! Ralph Lauren, Tommy Hilfiger osv. Sååå mye fint babytøy som man lett kan selge videre på finn når man har brukt det selv. Oshkosh og Carters har mye fint, og mange matchende sett. Men vil si kvaliteten er litt som H&M/cubus.

De er jo veldig flink på party stuff. Du kan begynne å tenke dåp/navnefest som du skal ha det.

Ellers er der jo mye gøy mange steder, men spørs hvor mye plass du har i bagasjen.

Jeg reiser snart på studieopphold i Nederland. Kommer nok til å se litt på klær, men også litt utstyr. Kommer nok til å kjøpe litt basic på primark. Har ingen ting og får to, så trenger en del.

Tusen, tusen takk for så mange fine tips! :love017 :woot: Tenker jeg må passe på å ta med meg stor nok koffert, for her tror jeg det blir en del shopping - og for en gangs skyld ikke til meg selv!:laughing002

Ingen erfaring med merker dessverre, men jeg ELSKER San Fransisco! Var der i månedsskiftet oktober/november et år og var helt fantastisk!:D

Back
Topp