Tips til baby med magevondt...

kinemorB

Glad i forumet
Noen som har noen akutt- tips til en liten en med skriketokter Pga hard mage ?

sukkervann. jeg har også ofte gitt fennikej kokt vann som er silt før jeg gir dt. har slitet md dt samme her. sukkervann demper smerten der og da. 1 dl kokt vann blandes md en ss sukker. gir noen dråper til å begynne md.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Malt kan brukes, mener miniform også kan brukes. 2ml sukkervann ikke oftere enn 1 gang i timen kan også være effektivt :) Hvis den vanlige sukkervann dosen ikke fungerer, kan man øke til 2 ss sukker i 1 dl vann.

For mme mager funker maltekstrakt. Minifom også. Sukkervann kan fungere.
For mm mager funker bare amming

Sent from my iPhone using BV Forum

Malt kan brukes, mener miniform også kan brukes. 2ml sukkervann ikke oftere enn 1 gang i timen kan også være effektivt :) Hvis den vanlige sukkervann dosen ikke fungerer, kan man øke til 2 ss sukker i 1 dl vann.
Men minifom er mot luft i magen, ikke sant? Ikke mot hard mage?

Vi bruker termometermetoden. Tar et termometer og stikker det inn i baken som om vi skal måle tempen, og bevege det sakte og forsiktig fram og tilbake. Etter noen sekunder kommer det masse masse luft og ofte en god del avføring og.
Sniker fra juni13. Men det skal du være forsiktig med. Ikke bruk den metoden om det ikke er helt nødvendig.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Magemasasje. Har dere fådt boken spedbarn? (Tror den het det) der sto det en metode på masasje som hjalp masse her.

Fått anbefalt den både fra lege, sykehuset og helsesøster og de sier det er helt ufarlig alle sammen.
Fikk samme beskjed vi og på sykehus og hs da snuppa vår sliter med å få det ut selv innimellom:) blitt mye bedre nå da:)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Men minifom er mot luft i magen, ikke sant? Ikke mot hard mage?

Der er jeg helt uviten :p Eneste jeg vet er at miniform ofte har blitt brukt ifh til kolikk og barn som har mageproblemer, men om det er for hard mage eller luft i magen vet jeg faktisk ikke.

Back
Topp