Tips til bøker til vordende storesøsken?

Nangi

Betatt av forumet
Gutten vår er tre år, og vi tenkte å fortelle at han skal bli storebror, når jeg har vært på ultralyd på mandag. (Vil ikke at hele verden skal vite det før han, så ingen glipper og sier noe før vi får muligheten..). Lurte derfor på om dere har tips til bøker for kommende storesøsken? 

Har sett ei bok som heter: "I magen bor en baby", og en som heter "Babyen vår". Noen anmeldelse av disse? Evt andre anbefalinger?  

Vi har " i magn bor en baby" og storesøster leser den hver eneste dag samtidig som hun stryker meg på magen. Den slo ann her:-)

Hvor fant dere i bmagen bor det en baby boka? Trenger noe lignende selv...mi er bare to da men hun er veldig glad i bøker.

De har den på de fleste nettbokhandlene!

Jeg bestilte den på nettet, og den lå i postkassen 4 dager etter:)

Mamma la et egg -  denne hadde vi som pensum på førskolelærerutdanningen. Men tenker at den passer bedre for litt eldre unger. De andre bøkene har jeg ikke lest

Fint at du laget denne tråden, for dette lurer jeg også på.
 Vi har fortalt det til vår 3 åring, og han er veldig bevisst på at det er en baby i magen. Men er ikke helt overbevist om at han virkelig skjønner. Så tenkte også på en sånn bok som vi kan lese, slik at han lettere kan forstå :-)

Vi har fortalt det til vår 3 åring, og han er veldig bevisst på at det er en baby i magen. Men er ikke helt overbevist om at han virkelig skjønner. Så tenkte også på en sånn bok som vi kan lese, slik at han lettere kan forstå :-)

Back
Topp